کد خبر: 285752
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۰۹:۳۳:۴۹
| |

حمله میلیون‌ها ملخ عربستانی به ایران + ویدئو

ملخ‌هایی که از شبه‌جزیره عربستان به کشور وارد شده‌اند، به 6 استان جنوبی کشور حمله کرده‌اند؛ آن‌طور که مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات خبر داده است، موج گسترده هجوم جدید ملخ‌ها در راه است و در اردیبهشت ماه امسال تعداد آنها 5 تا 10 برابر می‌شود.

حمله میلیون‌ها ملخ عربستانی به ایران + ویدئو
کد خبر: 285752
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۰۹:۳۳:۴۹

اعتمادآنلاین| ملخ‌هایی که از شبه‌جزیره عربستان به کشور وارد شده‌اند، به 6 استان جنوبی کشور حمله کرده‌اند؛ آن‌طور که مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات خبر داده است، موج گسترده هجوم جدید ملخ‌ها در راه است و در اردیبهشت ماه امسال تعداد آنها 5 تا 10 برابر می‌شود.

«سعید معین» مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفته است: این ملخ‌ها از نوع صحرایی یا دریایی هستند که خطرناک‌ترین نوع ملخ محسوب می‌شوند و با بادهای مرطوبی که از شبه جزیره عربستان به سمت کشور ما در جریان است به ایران آمده و به زمین‌های زراعی خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان حمله کرده‌اند.

این ملخ‌های خطرناک که در مسیر خود هر نوع گیاهی را کامل می‌خورند و از بین می‌برند، در سال‌های دور چندین بار به کشور ما حمله کردند و کشور را به مرحله قحطی رسانده‌اند. آخرین حمله ملخ‌ها در سال‌های 40 و 42 به کشور بوده که محصولات بسیاری از استان‌های کشور در پی این هجوم از بین رفته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها