«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اضافه‌کاری سلامت روان کارمندان را به خطر می‌اندازد

سطح بالایی از ارتباطات دیجیتالی شغلی خارج از ساعات کار اداری می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی افراد بگذارد و به تبع آن روابط بین کار و خانواده را دچار اختلال کند.

اضافه‌کاری سلامت روان کارمندان را به خطر می‌اندازد
کد خبر: 528296
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۲:۳۰:۰۰

در یک تحقیق دانشگاهی مشخص شد افرادی که بعد از ساعات اداری همچنان با محل کار خود در ارتباط هستند و به کار کردن ادامه می‌دهند در معرض خطر از بین رفتن سلامت روانی قرار می‌گیرند و دچار فرسودگی بدنی و ذهنی می‌شوند. 

به گزارش اعتمادآنلاین، مجله روانشناسی اجتماعی بالینی با استناد به تحقیقی که دانشگاه جنوب استرالیا انجام داده نوشت، مردم برای حفظ سلامت روانی خود باید بعد از ساعت پنج بعدازظهر از تمام شبکه‌های اجتماعی مرتبط با محل کار خود خارج شوند. 

محققان با بررسی نظرات بیش از دو هزار نفر از استادان دانشگاه و کارمندان شاغل در 40 دانشگاه استرالیا به این نتیجه رسیده‌اند. 

نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که بعد از ساعت اداری به پیام‌های کاری پاسخ می‌دهند بیش از دیگران در معرض خستگی مفرط، تنگی نفس و وخامت شرایط بدنی قرار گرفته‌اند. 

دکتر ایمی زادو مولف این تحقیق می‌گوید: تحقیق ما نشان می‌دهد سطح بالایی از ارتباطات دیجیتالی شغلی خارج از ساعات کار اداری می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی افراد بگذارد و به تبع آن روابط بین کار و خانواده را دچار اختلال کند، که این اتفاق منجر به فشارهای روحی می‌شود و سلامت جسمی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

در نقطه مقابل، کارمندانی که توانسته‌اند چارچوب شغلی خود را تحت کنترل درآورند فشارها و خستگی‌های بدنی کمتری متحمل شده‌اند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها