مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت:

انگ اجتماعی، خدمات‌دهی به اختلالات سلامت روان را تحت‌الشعاع قرار داد

تهران - ایرنا- مدیر کل دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انگ اجتماعی، ارائه خدمات برای اختلالات سلامت روان را تحت الشعاع قرار داده است.

انگ اجتماعی، خدمات‌دهی به اختلالات سلامت روان را تحت‌الشعاع قرار داد
کد خبر: 520302
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۲:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد حاجبی روز یکشنبه در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان در سالن همایش‌های رازی افزود: انگ اجتماعی یکی از موانع ارائه خدمات برای درمان و کاهش اختلالات سلامت روان است و هنر عکاسی می تواند به عنوان راهبرد و ابزاری مهم و تاثیر گذار برای تبادل و گفتگو در این زمینه باشد.

به گزارش ایرنا،وی اظهار داشت: همچنین هنر عکاسی در به تصویر کشیدن سلامت روان مردم می تواند صدای رسای بیماران و خانواده های آنها باشد و سیاست گذاران را تحت تاثیر قرار دهد.

حاجبی تصریح کرد: ارائه خدمات با توجه به اینکه در مورد سلامت روان زیاد صحبت شده، مغفول مانده مردم بویژه بیماران دچار اختلالات روانی نیاز به حمایت دارند.

مدیر کل دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: توجه به حوزه سلامت روان راه را برای عبور از انگ اجتماعی هموار می کند و موانع این حوزه باید برداشته شود.

به گفته حاجبی، کووید 19 نیز در حدود 2 سال اخیر استرس و اضطراب را به خصوص در سالمندان، بیماران، کودکان و زنان افزایش داده و سلامت روان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع این بیماری، تغییر الگوی بیماری‌ها به سمت غیر واگیر و توجه بیشتر به اختلالات روانپزشکی حائز اهمیت است.

همچنین پرویز قزلباش رئیس ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان در این مراسم گفت: این جشنواره با بیش از 30 اثر از 82 کشور جهان رکورد بی نظیری را به ثبت رساند و اعتبار و جایگاه ویژه ای را در عرصه بین المللی جشنواره کسب کرد.

وی اظهار داشت: پرداختن به بهداشت روان و ارتقای سلامت روانی، درمان مناسب بیماری‌های روانی بسیار اهمیت دارد و با توجه به شیوع کرونا، سلامت روان به توجه خاصی نیاز دارد.

قزلباش افزود: تشخیص، مراقبت و پیشگیری جزو شاخص های سلامت روان است و آموزش و توانمندسازی بیماران حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: ترویج و آموزش عمومی سلامت روان مردم مهمترین هدف برگزاری جشنواره است، در دوره ششم جشنواره بین المللی عکس بیماری کرونا نیز اضافه شده و از سوی هنرمندان به تصویر کشیده شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها