کد خبر: 661275
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ۱۳:۰۵:۳۹
| |

جزییات قتل 3 برادر در بابل به دلیل اختلاف ملکی

در پی درگیری و اختلاف ملکی بین دو طرف، یکی از افراد طرف درگیری با سلاح شکاری ۳ برادر را به قتل رسانده و بلافاصله از محل فرار کرد.

جزییات قتل 3 برادر در بابل به دلیل اختلاف ملکی
کد خبر: 661275
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ۱۳:۰۵:۳۹

مرد جوان که بعد از درگیری با چندتن از اهالی روستا آنها را مقابل چشم پلیس به قتل رسانده بود دستگیر شد

به گزارش هفت صبح،  ظهر چهارشنبه 2 خرداد ماه امسال صدای شلیک گلوله و فریادهای بی‌امان چند مرد از نزدیکی یکی از زمین‌های زراعی روستای تیله‌نو از توابع شهرستان گلوگاه در نزدیکی بابل استان مازندران بلند شد. درست در همان لحظه اجساد سه برادر به نام‌های محمدرضا، اسلام و علی‌اصغر که به ضرب گلوله کشته شده بودند روی زمین در خون غلتید. بعد از آن صدای گاز دادن یک موتورسیکلت و فرمان ایست پلیس به گوش رسید اما مرد جوانی که تحت تعقیب ماموران بود پا به فرار گذاشت و این موضوع در حالی بود که برادر او در هنگام شلیک‌های مرگبار همراهش بود و توسط ماموران پلیس حاضر در صحنه درگیری دستگیر شد. به این ترتیب رسیدگی به موضوع درگیری منجر به سه فقره قتل عمدی وارد فاز جنایی شد و تیم جنایی به همراه بازپرس جنایی و ماموران پلیس آگاهی برای شروع تحقیقات در صحنه وقوع جنایت حاضر شدند.

در بررسی‌های ابتدایی تیم جنایی مشخص شد مقتولین که سه برادر بودند صبح روز حادثه نیز با عامل جنایت و برادر او درگیر شده بودند. اما این درگیری فیصله پیدا نکرد و منجر به بازگشت متهم و برادرش به محل وقوع جنایت شده و در نهایت عامل قتل‌ها با در دست داشتن اسلحه شکاری در حالی اقدام به تیراندازی مرگبار به سمت سه برادر کرد که آنها دقایقی قبل پلیس را خبر کرده و مامور انتظامی در حال تنظیم صورت جلسه شکایت برادران بود و جنایت مقابل چشمان مامور پلیس رخ داد. مامور کلانتری سعی در آرام کردن اوضاع و تسلیم نمودن متهم به قتل پیش از وقوع تیراندازی داشت اما او بی‌اعتنا به هشدار پلیس هر سه برادر را به رگبار بست و حتی ماموران پلیس را با نشانه رفتن اسلحه به سمت آنها تهدید به مرگ کرد تا به این ترتیب موفق شود از مهلکه بگریزد.

یکی از اهالی روستا که از همان ابتدای وقوع جنایت شاهد عینی ماجرا بود در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه هفت‌صبح جزئیات ماجرا را اینطور شرح داد:«صبح روز حادثه سه برادر در زمین زراعی خود مشغول کار بودند که یکی از گوسفندان آنها به زمین زراعی متهم رفته و مقداری از محصولات زمین آنها را خورده بود. برای همین عامل قتل‌ها با عصبانیت سراغ این سه برادر آمده و اعتراض کرده بود. همین باعث شد که بین آنها درگیری لفظی رخ داد و بعد با یکدیگر گلاویز شدند و کار به درگیری فیزیکی و کتک‌کاری کشید.» این فرد در ادامه گفت: «در اولین درگیری که بین این افراد رخ داد، آنها دست خالی همدیگر را کتک زدند و در همان حین یکی از برادران با پلیس 110 تماس گرفت.عامل جنایت هم قبل از رسیدن ماموران در حالی که بیشتر از قبل عصبانی بود از محل دور شد و به سمت زمین زراعی خودشان برگشت.چند دقیقه بعد دو مامور پلیس از کلانتری از راه رسیدند و سه برادر موضوع را برای آنها شرح دادند و اعلام کردند که از همسایه خود به خاطر ورود به زمین آنها و ایجاد سر و صدا و ضرب و جرح شکایت دارند.ماموران پلیس هم در حال تنظیم صورت جلسه شکایت آنها بودند که در همان موقع دوباره مرد عصبانی از راه رسید اما این بار اسلحه دستش بود و برادر و پدرش هم همراهش بودند.»

شاهد عینی ماجرا در ادامه گفت:«وقتی متهم به همراه پدر و برادرش از راه رسید بی‌درنگ اسلحه شکاری خود را سمت سه برادر نشانه رفت. مامور پلیس به او هشدار می‌داد اما او در چشم بر هم زدنی به سمت برادران شلیک کرد که هر سه نفر آنها را کشت. همان موقع پلیس به او فرمان ایست داده و برای دستگیری او اقدام کرد اما مرد مسلح اسلحه خود را سمت پلیس گرفت و ماموران را نیز تهدید به مرگ کرد.او حتی اسلحه را به سمت یکی از اقوام مقتولین که قصد داشت با موتور سیکلت متهم را تعقیب کرده و تحویل ماموران دهد گرفت و می‌خواست به او هم شلیک کند که این مرد به سرعت از مهلکه گریخت.بعد هم متهم سوار بر موتور شده و فرار کرد.اهالی روستا با امید نجات جان سه برادر جوان که 27 و 35 و 48 ساله بودند اورژانس را خبر کردند اما دیگر کار از کار گذشته بود.» ماموران حاضر در صحنه، برادر متهم را در همان لحظه وقوع جنایت بازداشت کردند و با اطلاعاتی که در اختیار داشتند اقدام به ردیابی عامل جنایت کردند.

با ردیابی‌های انجام شده سرانجام رد متهم در شهرستان فیروزکوه زده شده و این فرد بازداشت شد.سردار سید موسی حسینی جانشین انتظامی مازندران با تائید خبر دستگیری این قاتل فراری که به دلیل اختلافات ملکی، مرگ ۳ برادر را با اسلحه شکاری رقم زده بود، در تشریح جزئیات دستگیری قاتل گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری دسته جمعی و تیراندازی منجر به قتل در یکی از روستاهای شهرستان گلوگاه، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. ماموران انتظامی با حضور در محل دریافتند که در پی درگیری و اختلاف ملکی بین دو طرف، یکی از افراد طرف درگیری با سلاح شکاری ۳ برادر را به قتل رسانده و بلافاصله از محل فرار کرد.

جانشین انتظامی استان در ادامه گفت: ماموران انتظامی گلوگاه با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی مازندران پس از دستگیری عاملین اصلی این درگیری، با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه قاتل فراری را نیز در مدتی کمتر از ۱۲ ساعت در شهر فیروزکوه شناسایی و با انجام هماهنگی قضایی متهم را دستگیر کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها