کد خبر: 655970
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۵ ۰۹:۱۴:۵۱
| |

مرگ غیرمنتظره هنگام چیدن گیاهان خوراکی

دو نفر هنگام جمع‌آوری گیاهان بهاری در مناطق کوهستانی شهرستان‌های روانسر و هرسین جان باختند.

مرگ غیرمنتظره هنگام چیدن گیاهان خوراکی
کد خبر: 655970
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۵ ۰۹:۱۴:۵۱

هرساله در فصل بهار عده‌ای برای جمع‌آوری گیاهان دارویی و معطر راهی کوهستان‌های غرب کشور می‌شوند اما همین اقدام ساده در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی باعث قربانی شدن چند نفر می‌شود. امسال نیز 2 نفر هنگام جمع‌آوری گیاهان بهاری در مناطق کوهستانی شهرستان‌های روانسر و هرسین و یک نفر نیز هنگام شنا در رودخانه سرابله استان کرمانشاه جان خود را از دست دادند.

به گزارش روزنامه ایران، سرهنگ احمد رستمی فرمانده انتظامی روانسر اعلام کرد: یک جوان ۳۷ ساله از اهالی این شهرستان روز سیزده فروردین به علت سقوط از کوه هنگام چیدن گیاهان خوراکی بهاری جان خود را از دست داد. پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از ارتفاع در کوه‌های اطراف روانسر، تیمی از مأموران به سرعت در محل حاضر شدند.

 وی ادامه داد: پس از حضور مأموران مشخص شد جوان ۳۷ ساله‌ای به قصد برداشت گیاهان بهاره به کوه رفته که بنا به دلایلی نامعلوم از کوه به پایین پرتاب شده و به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

 سرهنگ رستمی در پایان از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و انتقال جسد متوفی به پزشکی قانونی برای تعیین علت دقیق فوت وی خبر داد.

سرهنگ جلال پشوتن، معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه نیز از فوت مرد ۵۸ ساله‌ای در شهرستان هرسین به علت سقوط از کوه هنگام برداشت و چیدن گیاهان خوراکی خبر داد و گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد سقوط از کوه چشمه کبود هرسین، تیمی از مأموران به سرعت در محل حاضر شدند. در بررسی ابتدایی مأموران مشخص شد مردی ۵۸ ساله به همراه چند تن از دوستانش به کوه چشمه کبود عزیمت و در حال چیدن گیاهان خوراکی بوده که به پایین سقوط کرده و جانش را از دست داده است.

سرهنگ محمدرضا یاری، فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه نیز اعلام کرد: یک پسر ۱۴ ساله هنگام شنا در آب رودخانه سرابله غرق شده و جان خود را از دست داده است. عصر روز 13 فروردین پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر یک مورد غرق شدگی در رودخانه سرابله، تیمی از مأموران به سرعت در محل حاضر شدند.

 وی ادامه داد: پس از حضور مأموران پاسگاه قزانچی مشخص شد نوجوانی ۱۴ ساله که برای شنا کردن داخل آب رودخانه شده به علت ناتوانی و ناآشنا بودن با فنون شنا غرق شده است.

 یاری همچنین با اشاره به پیدا شدن جسد بی‌جان فرد غرق شده، از انتقال پیکر این نوجوان به پزشکی قانونی خبر داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها