کد خبر: 646444
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ۲۰:۳۰:۲۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مقتول می‌خواست به نامزدم تجاوز کند، او را کشتم

زوجی جوان که به قتل متهم هستند ادعا می‌کنند با انگیزه ناموسی مرتکب جنایت شده‌اند.

مقتول می‌خواست به نامزدم تجاوز کند، او را کشتم
کد خبر: 646444
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ۲۰:۳۰:۲۰

زوجی که مدعی هستند مردی را با انگیزه ناموسی کشته‌اند برای بار دوم پای میز محاکمه رفتند.

به گزارش اعتمادآنلاین، دو سال قبل زنی به ماموران گزارش داد شوهرش گم شده است. این زن گفت شوهرش یک روز قبل از خانه خارج شده و پس از آن دیگر نه تلفنش را جواب داده و نه به خانه برگشته است.

تحقیقات ماموران نشان داد این مرد از مدتی قبل با جوانی به نام یاسین در تماس بوده است. وقتی پلیس سراغ یاسین رفت مشخص شد او نیز مفقود شده است. چند روز بعد ماموران جسد مرد گمشده به نام فریدون را پیدا کردند. معلوم بود مقتول خفه شده است؛ یک شال دور گردن او پیچیده شده و آثار کبودی روی گردنش مشهود بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی و تایید هویت او از سوی اولیای دم، پلیس ردیابی یاسین را آغاز کرد و مرد جوان 6 ماه بعد در حالی که از مخفیگاه خود بیرون آمده بود به دست ماموران بازداشت شد.

یاسین اعتراف کرد فریدون را به قتل رسانده است چون فکر می‌کرد به همسرش سارا نظر دارد. پلیس در ادامه سارا را هم دستگیر کرد و پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

اولیای دم در دادگاه برای قاتل درخواست قصاص کردند و سپس متهمان یک به یک در جایگاه قرار گرفتند. یاسین گفت: من از طریق یکی از اقوامم با فریدون آشنا شدم. روز حادثه همراه نامزدم سارا به لواسان می‌رفتیم که فریدون را دیدیم. او گفت ما را همراهی می‌کند. سه نفری به آنجا رفتیم. چادر زدیم و کمی ‌استراحت کردیم. بعد من برای خرید غذا از چادر خارج شدم. وقتی برگشتم از دور صدای سارا را شنیدم که درخواست کمک می‌کرد. وقتی به چادر رسیدم فریدون را دیدم که دست سارا را می‌کشد و قصد تجاوز به او را دارد. با فریدون درگیر شدم، او را زدم و در حالی که مرده بود از چادر خارج شدم. بعد از آن با سارا ازدواج کردم. خانه‌ام را خالی کردم و خانه جدید گرفتم و با هم در آنجا زندگی می‌کردیم که شناسایی و بازداشت شدم.

در ادامه سارا در جایگاه قرار گرفت. او گفت: وقتی یاسین از چادر بیرون رفت، فریدون به سمتم حمله کرد و می‌خواست به من تجاوز کند. مقاومت کردم. فریاد زدم و سعی کردم از دستش فرار کنم که یاسین رسید و او را زد. من اصلاً در قتل نقشی نداشتم.

در پایان هیات قضات شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران دو متهم را به قصاص محکوم کردند. این حکم مورد اعتراض آنها قرار گرفت. دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده اعتراض متهمان را وارد دانست و با نقض هر دو حکم قصاص پرونده را به شعبه هم‌عرض فرستاد.

با ارسال پرونده به شعبه 10 یک بار دیگر متهمان پای میز محاکمه رفتند. این در حالی بود که اولیای دم باز هم درخواست قصاص را مطرح کردند.

در جلسه دوم یاسین به قضات گفت: من به خاطر ناموسم با سنگ به سر فریدون زدم. او می‌خواست نامزدم را آزار دهد؛ ولی سارا هیچ نقشی در قتل نداشت. وقتی من و سارا چادر را ترک کردیم فریدون هنوز زنده بود و نفس می‌کشید. من نمی‌دانم چه کسی پارچه را دور گردنش پیچیده و او را خفه کرده است.

زن جوان نیز اتهام مشارکت در قتل را نپذیرفت و گفت: فریدون قصد تجاوز به من را داشت که مقاومت کردم اما در قتل هیچ نقشی نداشتم.

با پایان گفته‌های متهمان و وکیل آنها، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها