کد خبر: 638262
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

تایید حکم قصاص مردی که 4 نگهبان را کشت

مرد مسلح می‌گوید برای گرفتن انتقام پدرش دست به جنایت هولناک زد و علاوه بر چهار فقره قتل به پنج مامور پلیس نیز حمله کرد.

تایید حکم قصاص مردی که 4 نگهبان را کشت
کد خبر: 638262
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ۱۹:۳۰:۰۰

جوانی که چهار نگهبان شرکتی را در شهریار کشته و سپس در تهران به پنج مامور پلیس حمله و آنها را زخمی‌ کرده است به چهار بار قصاص و یک بار اعدام محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، خرداد سال گذشته تیراندازی مرگبار به نگهبانان یک شرکت کشتیرانی در شهریار ماموران را به محل کشاند. پلیس متوجه شد عامل تیراندازی فرار کرده است. در حالی که تحقیقات ادامه داشت شلیک به پنج مامور پلیس در تهران خبرساز شد و ماموران موفق شدند عامل شلیک را در یک عملیات فوق سریع دستگیر کنند. در این درگیری سه مامور زخمی‌ شد و یکی از آنها از ناحیه چشم به‌شدت آسیب دید. با انتقال ماموران زخمی‌ به بیمارستان، عامل تیراندازی نیز برای بازجویی به دادسرا برده شد.

او که مردی جوان به نام علیرضاست در بازجویی‌ها قتل چهار نگهبان شرکت کشتیرانی را قبول کرد و گفت برای گرفتن انتقام پدرش دست به این کار زده است.

پسر جوان گفت: پدر من با کشتیرانی شهریار اختلاف داشت؛ آنها 6 هزار متر زمین ما را گرفته بودند و می‌خواستند سه هزار متر زمین دیگر را بگیرند. پدرم از آنها شکایت کرده بود، من هم برای گرفتن انتقام پدرم به این شرکت حمله کردم.

با تکمیل تحقیقات و در حالی که یکی از ماموران زخمی‌، چشم خود را از دست داده بود، پرونده تکمیل و کیفرخواست علیه متهم صادر شد. با توجه به حمله مرد جوان به ماموران و حمل اسلحه غیرمجاز پرونده‌ای در دادگاه انقلاب تشکیل و او متهم به محاربه شد، همچنین پرونده‌ای نیز در دادگاه کیفری استان تهران تشکیل شد و او به اتهام چهار فقره قتل تحت محاکمه قرار گرفت.

محاکمه به اتهام چهار فقره قتل

در جلسه رسیدگی که در شعبه 13 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد ابتدا کیفرخواست علیه متهم خوانده شد. سپس اولیای دم یک به یک در جایگاه حاضر شدند. آنها درخواست قصاص کردند و گفتند حاضر به گذشت نیستند. یکی از آنها که زنی تنها بود گفت: شوهر و پسر من که به‌تازگی در شرکت کشتیرانی استخدام شده بودند در این حادثه کشته شدند. آنها هیچ گناهی نداشتند و من به‌هیچ‌وجه از خون آنها نمی‌گذرم.

سپس دیگر شکات خواسته خود را بیان کردند. در ادامه علیرضا در جایگاه قرار گرفت و گفت: اختلاف پدرم با شرکت کشتیرانی به سال ۹۳ برمی‌گردد. ما حدود سه هزار متر زمین در آنجا داریم که شرکت کشتیرانی قصد تصاحب آن را دارد. این شرکت مدتی قبل نیز 6 هزار متر از زمین‌هایمان را از ما گرفته بود. به همین خاطر پدرم با وکیل شرکت اختلاف داشت. حتی چند بار کار به درگیری و شکایت هم کشیده شد اما نتیجه‌ای نداشت.

او ادامه داد: آخرین بار از پدرم شنیدم کشتیرانی قصد ندارد حق‌مان را بدهد. به همین خاطر عصبانی شدم و در اینستاگرام به دنبال فروشنده اسلحه گشتم. با یک فروشنده اسلحه در کرمانشاه قرار ملاقات گذاشتم و به مبلغ ۱۰ میلیون تومان یک اسلحه خریدم. از یک قاچاقچی هم حدود ۵۰ فشنگ جنگی به مبلغ 2.5 میلیون تومان تهیه کردم و به تهران برگشتم. روز حادثه مقابل کشتیرانی رفتم و می‌خواستم وکیل شرکت را بکشم اما او را ندیدم. به همین خاطر به سمت اولین کیوسک رفتم و به محض اینکه نگهبان در را باز کرد به سر او شلیک کردم. سپس سراغ دومین کیوسک رفتم و پدر و پسر را کشتم.

متهم گفت: چون کلاه و ماسک داشتم آنها ابتدا فکر کرده بودند مامور کلانتری هستم. حتی مرا به داخل کیوسک دعوت کردند اما من به آنها شلیک کردم و اسپری و شوکر آنها را برداشتم. همان موقع دو نگهبان دیگر گریختند و نتوانستم به آنها شلیک کنم. من بعد از شلیک به چهارمین نگهبان سوار ماشین شدم و به قم رفتم. سپس صبح روز بعد به خیابان طالقانی تهران رفتم و به پنج نفر از مامورانی که مقابل کلانتری فلسطین ایستاده بودند شلیک کردم. همان موقع می‌خواستم خودکشی کنم که دستگیر شدم.

متهم بعد از اظهاراتش به چهار بار قصاص محکوم شد. این در حالی بود که او در دادگاه انقلاب نیز محاکمه و به یک بار اعدام به اتهام محاربه محکوم شده است.

اعتراض به رأی دادگاه

وکیل متهم به درخواست پدر او به حکم دادگاه اعتراض کرد چراکه آنها مدعی بودند علیرضا متهم پرونده دچار بیماری روانی است. به این ترتیب نظر پزشکی قانونی در این خصوص گرفته شد. متخصصان اعلام کردند علیرضا دچار اختلال روانی است اما قوه تشخیص او از کار نیفتاده و در زمان قتل می‌دانسته چه‌کار می‌کند.

با این اظهارنظر قضات دادگاه بار دیگر او را به خاطر قتل چهار نگهبان به چهار بار قصاص و به اتهام شروع به هفت فقره قتل به سه سال و ۹ ماه زندان و به خاطر حمل و نگهداری کلت و مهمات جنگی به ۶ سال و سه ماه زندان محکوم کردند.

به این ترتیب رأی در شعبه 9 دیوان عالی کشور به تایید رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها