کد خبر: 637362
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

رفتار عروس آلمانی در شیراز سارق منزلش را شوکه کرد

سه سارق به خانه زن آلمانی و شوهرش در شیراز حمله کرده بودند اما زن جوان یکی از دزدان را بخشید.

رفتار عروس آلمانی در شیراز سارق منزلش را شوکه کرد
کد خبر: 637362
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۱۹:۳۰:۰۰

مهندس ایرانی و همسر آلمانی‌اش که هدف حمله سارقان در شیراز قرار گرفته بودند، با اعلام گذشت از سارق جوانی که به‌تازگی ازدواج کرده بود او را از مجازات سنگین نجات دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین، این زوج که چند سال قبل با اصرار زن آلمانی برای زندگی به ایران آمده بودند مورد دستبرد چند کارگر ساختمان قرار گرفتند و سارقان که دست و پای آنها را بسته بودند لحظات دلهره‌آوری برایشان رقم زدند.

سارقان که با شکایت این زوج بازداشت شدند، نیمه‌شب وارد خانه آنها شده و اموال‌شان را سرقت کرده بودند. سارقان حین خروج از طرف گشت پلیس شناسایی و دستگیر شدند. مهندس جوان که شکایت خود را به ماموران ارائه داده است گفت: من مدت‌ها قبل در آلمان زندگی می‌کردم. در آن مدت با دختری به نام فرانکل آشنا شدم و بعد از پایان درسم فرانکل به من پیشنهاد داد در ایران زندگی کنیم چون او به فرهنگ ایرانی بسیار علاقه داشت. ما به ایران آمدیم و در یکی از محلات مرفه شیراز ساکن شدیم. مقابل خانه ما چند کارگر در حال ساخت یک ساختمان نیمه‌ساز بودند. همسر من هر روز برای آنها شربت و غذا می‌برد. می‌گفت کارگر هستند و گرمای هوا شدید است، اگر آب به اندازه کافی ننوشند مریض می‌شوند؛ اما آنها از خانه ما سرقت کردند.

این مرد ادامه داد: شب حادثه ما خواب بودیم که با صدای پرت شدن ظرفی در آشپزخانه بیدار شدیم. یک‌دفعه سه سارق وارد اتاق خواب ما شدند و دست و پای من و همسرم را بستند. من گفتم هرچه می‌خواهید بردارید و بروید فقط کاری با ما نداشته باشید. برای همسرم که از ترس غش کرده بود درخواست آب کردم؛ گفتم حالش بد است، یکی از آنها که انگار دلش برای ما سوخته بود آب آورد و به همسرم داد و دست و پای او را باز کرد. آنها بعد از این اتفاق وسایل را برداشتند و رفتند؛ اما خیلی زود دستگیر شدند.

جوانی که دست و پای عروس آلمانی را باز کرده بود در بازجویی‌های پلیسی گفت: من خودم تازه ازدواج کرده‌ام. به دوستانم سیامک و پیام گفتم برای سرقت نمی‌آیم، همین کارگری که می‌کنیم خوب است اما اصرار کردند. وقتی وارد خانه مهندس جوان شدیم من چشمم به عکس عروسی آقای مهندس و همسرش افتاد و یاد خودم و همسرم افتادم. عروس خارجی غش کرده بود. همان‌جا از کارم پشیمان شدم و برای اینکه جبران کنم به او آب دادم و دست و پایش را باز کردم. ما اشتباه کردیم.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه کیفری استان فارس رفت. در جلسه رسیدگی عروس آلمانی اعلام کرد نسبت به سارقی که دست و پایش را باز کرده اعلام گذشت می‌کند. او گفت: این پسر ذات بدی ندارد. او سعی کرد به ما کمک کند و معلوم بود از کارش پشیمان است، من او را به خاطر مادر و همسرش می‌بخشم.

او از متهم دیگر که سرقت را طراحی کرده بود شکایت کرد و گفت: من و همسرم به اینها آب و غذا می‌دادیم، هر بار مشکلی داشتند در خانه ما را می‌زدند و ما هم کمک می‌کردیم. من اصلاً دوست ندارم اینها را ببخشم.

سپس متهمان یک به یک در جایگاه قرار گرفتند و دفاعیات خود را مطرح کردند.

در ادامه محمدهادی جعفرپور، وکیل شکات، گفت: لایحه‌ای تنظیم و مستند به ماده 651 قانون مجازات اسلامی رفتار مجرمانه متهمین در قالب سرقت مسلحانه در شب که مشمول 5 تا 20 سال زندان و 74 ضربه شلاق است و بنا بر تبصره 1 و 2 ماده 130 قانون مجازات اسلامی با توجه به نقش یکی از متهمان در طراحی نقشه و... اتهام وی سردستگی گروه است و درخواست رسیدگی دارم. ضمن اینکه با توجه به اصرار و درخواست موکلم که خانمی ‌آلمانی است درخواست تخفیف مجازات تازه‌داماد را که متهم پرونده است هم دارم.

در نهایت قضات وارد شور شدند و علی‌رغم معذوریت قانونی در اعلام نظر قضایی قبل از انشای حکم بنا بر اصرار و تقاضای زن آلمانی در اعلام مجازات نوید قول دادند با توجه به اعلام رضایت شکات و بنا بر اقدامات انسانی وی در کمک به شکات حین اجرای جرم و همکاری موثر وی در کشف جرم و دستگیری سایر متهمین وی را مشمول تخفیف دانسته و مجازات وی را کمتر از حداقل قانونی برابر با سه سال حبس اعلام کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها