کد خبر: 633735
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۶ ۰۷:۴۱:۴۸
| |

خواستگار اسیدپاش به جرم قتل دختر جوان اعدام شد

حکم قصاص پسری که بعد از ناکامی در ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش روی او اسید پاشیده و وی را به قتل رسانده بود اجرا شد.

خواستگار اسیدپاش به جرم قتل دختر جوان اعدام شد
کد خبر: 633735
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۶ ۰۷:۴۱:۴۸

خواستگار اسیدپاشی که جان دختر مورد علاقه‌اش را گرفته بود برای دومین بار پای چوبه دار رفت و این بار زنده پایین نیامد.

به گزارش سایت جنایی، این محکوم به قصاص بیش از یکسال پیش هم  پای چوبه دار رفته بود که آن دفعه با دریافت مهلت از ‌اولیای‌دم زنده به سلول خود بازگشت تا شاید بتواند با جلب رضایت خانواده مقتول به زندگی امیدوار شود.

این اسیدپاشی مرگبار دهم مرداد سال۸۹ در اسلامشهر افتاد و دختر جوانی پس از چند روز جان خود را از دست داد. قربانی این جنایت دختری ۲۳ساله بود که  به‌شدت از ناحیه صورت و دست مصدوم شده بود و برای درمان به بیمارستان انتقال یافت. وقتی مأموران پلیس در جریان ماجرای اسیدپاشی قرار گرفتند و بالای سر او در بیمارستان حاضر شدند، دختر جوان گفت: حدود ۶سال قبل با جوانی آشنا شدم و وقتی رابطه ما جدی شد، از من خواستگاری کرد. اما در رفت‌وآمد‌های خانوادگی متوجه شدیم که با یکدیگر تفاوت و اختلاف داریم، به همین دلیل بود که خانواده‌ام با این وصلت مخالفت کردند. با وجود این او دست‌بردار نبود و می‌گفت یا باید با من ازدواج کند یا قید این زندگی را می‌زند.اما من هم به خاطر مخالفت خانواده‌ام و همچنین حرفهای عجیب او در مورد زدن قید زندگی به او جواب منفی دادم.

دختر جوان در ادامه گفت: روز حادثه او به بهانه دادن نذری و انجام آخرین گفت و گو جلوی در خانه ما آمد. در را که باز کردم او را مقابل خود دیدم. قابلمه‌ای کوچک دستش بود اما تا سرم را بلند کردم، مایع درون آن را به‌صورتم پاشید. ناگهان سر و صورتم گر گرفت و چشمانم سیاهی رفت. فریاد زدم و کمک خواستم بعد مرا به بیمارستان رساندند و متوجه شدم جوانی که می‌گفت مرا دوست دارد برای انتقام‌ رویم اسید پاشیده است.

۱۰روز بعد از این حادثه، دختر جوان به‌دلیل شدت سوختگی ناشی از جراحات وارده جانش را از دست داد و عامل اسیدپاشی مرگبار که در تحقیقات پلیسی دستگیر شده بود با اتهام قتل روبرو شد. پسر جوان که به جرم خود اقرار داشت در حالی مورد تحقیق قرار گرفت که خودش هم هنگام اسیدپاشی، دچار ۲۵درصد سوختگی شده بود. او در بازجویی‌ها گفت: من عاشق شده بودم و دختر موردعلاقه‌ام مرا دوست نداشت. من نمی‌خواستم او با مرد دیگری ازدواج کند. تصمیمم بی‌رحمانه‌ بود اما اصلا در حال خودم نبودم و حالا که او جانش را از دست داده به‌شدت ناراحتم.

مدتی بعد از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه، متهم پرونده در شعبه۱۱۳ دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. پس از آن حکم با اعتراض متهم مواجه و پرونده به شعبه۳۲ دیوان عالی کشور فرستاده شد اما قضات حکم را تأیید کردند و قابل اجرا دانستند.

به این ترتیب پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا مقدمات اعدام قاتل اسیدپاش فراهم شد. روز چهارشنبه دوم شهریورماه 1401 اولین باری بود که این خواستگار کینه‌جو برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت،‌ اما این محکوم در کمال ناباوری با دریافت مهلت به طور موقت از قصاص رهایی یافت.

متهم در این مدت موفق به دریافت رضایت نهایی اولیای‌دم نشد و بار دیگر پرونده در شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران به جریان افتاد. در نهایت قاتل امروز برای بار دوم پای چوبه دار رفت و حکم قصاص اجرا شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها