کد خبر: 630659
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۰۸:۴۶:۳۴
| |

ایرانی ساکن اروپا روحش هم خبر نداشت در ایران به زندان رفته است

مجرم حرفه‌ای با مشخصات مردی متشخص مرتکب جرم می‌شد و حتی با نام او به زندان هم رفته بود.

ایرانی ساکن اروپا روحش هم خبر نداشت در ایران به زندان رفته است
کد خبر: 630659
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۰۸:۴۶:۳۴

یکی از اتباع کشورهای همسایه که با جعل هویت و مشخصات یکی از شهروندان ایرانی ساکن در کشورهای اروپایی مرتکب جرائم مختلف شده بود ، از سوی پلیس دستگیر شد.

سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران در تشریح این خبر گفت: چندی قبل یک وکیل دادگستری با مراجعه به پلیس خودش را وکیل یک ایرانی ساکن اروپا معرفی کرد و مدعی شد با توجه به اینکه موکلش 13 سال است در ایران زندگی نمی کند اما فردی با مدارک و مشخصات وی در ایران مرتکب جرایم مختلفی شده و در سامانه پلیس شکایت هایی علیه او ثبت و همچنین کارت معافیت از خدمت به نام وی صادر شده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در تحقیقات میدانی مشخص شد  در سال 94 و همچنین در سال 96  به نام شاکی سابقه درگیری و سابقه خرید و فروش محصولات غیرمجاز ثبت شده است.  در ادامه با استعلام های قضایی مشخص شد فردی با مشخصات وی  در سال 96 وارد زندان هم شده است ولیکن پس از گذشت مدتی از زندان ترخیص و دیگر مراجعتی نداشته است.

سردار گودرزی خاطر نشان کرد: با تحقیقات کارآگاهان و روش های کشف جرم مشخص شد تصویر الصاقی بر روی مدارک مورد استفاده متهم متعلق به شاکی نیست بلکه متعلق به یکی از اتباع کشورهای همسایه است که شاکی به محض دیدن عکس اظهار داشت این فرد را می شناخته و بنا به دلایلی  شناسنامه خود را قبل از خروج از کشور در اختیار وی قرار داده است، همین سرنخ کافی بود که اقدامات کارآگاهان بر روی اولین مظنون پرونده آغاز شود و شناسایی هویت و مخفیگاه متهم را در دستور کار قرار دهند.

سردار گودرزی اظهار داشت، با رصدهای اطلاعاتی هویت متهم شناسایی و در ادامه بررسی های پلیسی مخفیگاه متهم در محدوده مرکز تهران شناسایی و دستگیر شد. تحقیقات بیشتر در این پرونده ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها