کد خبر: 564964
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۶:۰۹:۲۳
| |

مرد نظامی‌نما بازداشت شد

​رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی که با جعل هویت خود را فردی نظامی و صاحب نفوذ معرفی کرده بود، خبرداد.

مرد نظامی‌نما بازداشت شد
کد خبر: 564964
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۶:۰۹:۲۳

سرهنگ علی ولیپورگودرزی، به تشریح برخی از مهم‌ترین پرونده‌های پلیس آگاهی در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت: چندی پیش تحقیقات گسترده‌ای از سوی کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی صورت گرفت که در نتایج این تحقیقات فردی که با جعل هویت ادعا کرده بود نظامی است و میان یگان‌های نظامی دارای نفوذ است مورد شناسایی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه رسیدگی به این موضوع در دستورکار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت گفت: تحقیقات پلیس به صورت شبانه‌روزی پیدا کرد تا اینکه کارآگاهان مخفیگاه این متهم را در محدوده غرب تهران مورد شناسایی قرار دادند و در عملیاتی که با هماهنگی مقام قضایی انجام شد، این فرد دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از مخفیگاه متهم دستگیر شده خاطرنشان کرد: پس از دستگیری متهم، مخفیگاه وی بررسی شد که در گام اولیه دو فقره کارت شناسایی جعلی نظامی با درجه سرگردی، یک فقره کارت تردد جعلی موتور سیکلت، یک برگ کاغذ گلاسه یک نهاد نظامی و ... در محل کشف و ضبط شد. در ادامه متهم نیز تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به جرم خود مبنی بر جعل عنوان اشخاص نظامی با همدستی دو تن از دوستانش اعتراف کرده و اطلاعات فردی که مدارک را برایش جعل کرده نیز در اختیار کارآگاهان قرار داد. 

وی با بیان اینکه به دستور مقام قضایی متهم پرونده برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان سیزدهم پلیس آگاهی قرار دارد گفت: تحقیقات برای دستگیری متهمان دیگر این پرونده ادامه دارد. 

سرنشینان خودرو مشکوک سارق از آب درآمدند 

ولیپورگودرزی در ادامه با اشاره به پرونده دیگری درباره دستگیری سارقی حرفه‌ای در محدوده خیابان 17 شهریور گفت: چندی پیش، ماموران گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ، در حال گشت زنی در خیابان ۱۷ شهریور بودند که به یک خودرو پراید مشکوک شدند. 

وی با بیان اینکه سه تن سرنشین این خودرو بودند، اظهارکرد: کارآگاهان اداره نهم پلیس آگاهی، رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و در تحقیقات اولیه شماره پلاک خودرو را استعلام کردند. در نتیجه بررسی‌های صورت گرفته نیز مشخص شد که این خودرو به سرقت رفته است و سرنشینان آن نیز سارقان سابقه دارند. 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به متواری شدن متهمان از محل گفت: سرنشینان خودرو پس از اینکه گشت انتظامی را مشاهده کردند با سرعت از محل متواری شدند که کارآگاهان نیز در خیابان ۱۷ شهریور این تعقیب و گریز را آغاز کرده و به دنبال آن‌ها رفتند. این تعقیب و گریز چند کیلومتر ادامه داشت تا اینکه ماموران با رعایت قانون به‌کارگیری از سلاح چند تیر هوایی شلیک کردند اما با توجه به اینکه سارقان به فرار ادامه دادند، ماموران به لاستیک خودرو شلیک کرده و سارقان متوقف شدند. 

وی ادامه داد: پس از اینکه خودرو متوقف شد، کارآگاهان اداره نهم راننده خودرو را غافلگیر و دستگیر کردند اما دو سرنشین دیگر خودو با استفاده از ازدحام جمعیت از محل فرار کردند. متهم دستگیر شده به پلیس آگاهی منتقل شد و در محل به سرقت محتویات داخل خودرو به همراه دو همدستش اعتراف کرد. 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت درباره وسایل کشف شده از داخل خودرو مسروقه خاطرنشان کرد: در تحقیقات و جست و جوی اولیه از خودرو پراید کارت بانکی، گواهینامه خودرو، کارت سوخت، یک دسته چک، یک دستگاه تبلت و یک دستگاه تلفن همراه کشف شد.

وی درباره دستگیری دو همدست دیگر متهم نیز گفت: متهم برای کشف سایر جرائم در اختیار اداره نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته و بررسی‌ها برای دستگیری سایر همدستانش نیز ادامه دارد. 

دوربین‌های مداربسته سارق موتور را لو داد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه با اشاره به پرونده دیگری درباره دستگیری سارقی که موتورسیکلت‌های محدوده مرکزی شهر تهران را سرقت کرده بود، گفت: مدتی قبل سرقت یک دستگاه موتورسیکلت در محدوده خیابان جامی به پلیس اطلاع داده شد که رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت و  تحقیقات را آغاز کردند و طی انجام تحقیقات اولیه که به صورت میدانی انجام شد دوربین‌های مداربسته محدوده را مورد بازبینی قرار دادند. 

ولیپورگودرزی با بیان اینکه با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته هویت سارق کشف شد گفت: در ادامه تحقیقات محل مخفیگاه او نیز به دست آمد و کارآگاهان پلیس پس از انجام اقدامات قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.  متهم به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل شد و در تحقیقات اولیه به انجام چندین فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد و پس از آن روانه دادسرا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها