کد خبر: 630275
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۰۸:۲۰:۴۳
| |

سارقان 8 میلیارد طلا فریب ترفند پلیس را خوردند

6 سارق که از یک طلافروش 8 میلیارد تومان طلا دزدیده بودند، در قرار صوری دستگیر شدند.

سارقان 8 میلیارد طلا فریب ترفند پلیس را خوردند
کد خبر: 630275
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۰۸:۲۰:۴۳

ماموران پلیس تهران 6 سارق حرفه‌ای را که بیش از ۸ میلیارد تومان طلا از مرد طلافروشی سرقت کرده‌ بودند، در قرار ساختگی به دام انداختند. متهمان از مجرمان سابقه‌دار هستند که سریال سرقت‌های خود را در زندان طراحی کرده ‌بودند.

به گزارش روزنامه جوان، اوایل مردادماه امسال به مأموران پلیس تهران خبر رسید چهار مرد موتور‌سوار در یکی از خیابان‌های اطراف بازار با مرد میانسالی درگیر شده و کیف پر از طلای وی را سرقت کرده‌اند.

وقتی مأموران پلیس به محل حادثه رفتند، شاکی در توضیح ماجرا گفت: «من طلافروش کیفی هستم و معمولاً از مغازه‌داران طلافروشی در تهران و شهرستان‌ها سفارش می‌گیرم و پس از تحویل از کارگاه طلاسازی سفارش‌ها را به مغازه‌داران تحویل می‌دهم. ساعتی قبل از کارگاه طلاسازی در یکی از خیابان‌های اطراف بازار با ۵/۲ کیلو طلا و ۳۰ سکه بهار آزادی بیرون آمدم و قرار بود فردا به شش طلافروش که سفارش داده‌بودند، تحویل بدهم. من به طرف خانه‌ام به راه افتادم و می‌خواستم خودروی‌سواری کرایه کنم ناگهان چهار مرد نقابدار با دو موتورسیکلت راه مرا سد کردند و با تهدید چاقو کیف پر از طلای مرا سرقت و به سرعت فرار کردند.»

با طرح این شکایت، مأموران پلیس، تحقیقات برای شناسایی سارقان را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه چند روز بعد مرد طلافروشی با اداره پلیس تماس گرفت و سرنخی از سارقان را در اختیار مأموران پلیس قرار داد. وی گفت: «من مغازه طلافروشی دارم. چند روز قبل در گروه فضای مجازی همکاران متوجه شدم سارقانی به یکی از طلافروشان کیفی دستبرد زده و ۵/۲ کیلو طلا و ۳۰ سکه بهارآزادی او را سرقت کرده‌اند. مالباخته هم عضو گروه بود و عکس‌های طلا‌های سرقتی را در گروه منتشر کرد و قرار شد اگر سارقی آن طلا‌ها را برای فروش به مغازه‌های ما آورد، به پلیس خبر دهیم. امروز در فضای آگهی فروش چند قطعه طلا را دیدم و وقتی عکس طلا‌ها را بررسی کردم، متوجه شدم طلا‌ها همان طلا‌های سرقتی طلافروش کیفی است. من بلافاصله به فروشنده پیام دادم و به او گفتم اگر قیمت پایین‌تری بدهد، خریدارم و بعد هم به پلیس خبر دادم.»

با به دست آمدن این سرنخ مأموران از طریق مرد طلافروش با فروشنده طلا‌های سرقتی قرار صوری گذاشتند و موفق شدند وی را در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران همراه مقداری طلای سرقتی بازداشت کنند. متهم پس از دستگیری به سرقت ۵/۲ کیلو طلا و ۳۰ سکه بهارآزادی با همدستی پنج نفر از دوستانش اعتراف کرد و مأموران هم در ادامه همدستان وی را بازداشت کردند. متهمان چند روز قبل برای تحقیق به دادسرا منتقل شدند و همگی به جرم خود اعتراف کردند.

سردسته باند که سارق سابقه‌داری است، در بازجویی‌ها گفت: «من سارق سابقه‌داری هستم و قبلاً چند باری به جرم کیف‌قاپی و جیب‌بری بازداشت شده و به زندان افتاده بودم. آخرین‌بار به سه سال زندان محکوم شدم و در زندان با پنج سارق سابقه‌دار دیگر که هر کدام بین پنج تا هفت سال حبس داشتند، آشنا شدم. ما همه اتهام‌هایمان سرقت کیف و موبایل بود، اما در زندان تصمیم گرفتیم وقتی آزاد شدیم، باند سرقت از طلافروشان کیفی را تشکیل بدهیم. مدتی قبل یکی‌یکی از زندان آزاد شدیم و این باند را تشکیل دادیم.»

سردسته باند ادامه داد: معمولاً در اطراف بازار پرسه می‌زدیم و افرادی را که در کار طلافروشی کیفی فعالیت داشتند، شناسایی و در فرصت مناسب اقدام به سرقت می‌کردیم. ما در این مدت سه نفر را شناسایی کردیم، اما در دو مورد ناکام ماندیم. مورد اول وقتی راه مرد طلافروش را سد کردیم، او شروع به داد و فریاد کرد و مردم به کمکش شتافتند و ما هم فرار کردیم. در سرقت دوم بدشانسی آوردیم و همزمان با سرقت، ماشین گشت پلیس از راه رسید و ما برای اینکه در دام نیفتیم، فرار کردیم. در سومین سرقت دو نفر‌مان کشیک می‌دادیم و چهار نفر دیگر هم با دو موتور‌سیکلت راه مالباخته را سد کردیم و موفق شدیم کیف طلای او را سرقت کنیم. مقداری از طلا‌ها را فروختیم و قرار شد ما بقی طلا‌ها را کم‌کم در فضای مجازی بفروشیم تا ردی از خود به جای نگذاریم، اما خیلی زود به دام افتادیم. متهمان در ادامه برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس قرار گرفتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها