کد خبر: 625983
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۰۸:۰۱:۵۹
| |

اعتراف عاملان سرقت از بازیگر مشهور

دزدان گردنبند علیرام نورایی بعد از دستگیری به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند.

اعتراف عاملان سرقت از بازیگر مشهور
کد خبر: 625983
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۰۸:۰۱:۵۹

سارقان گردنبند بازیگر مشهور پس از ۷۲ ساعت به دام افتادند. متهمان در صحنه دستگیری خودشان را با هویت جعلی معرفی کردند، اما هوشیاری مأموران دست آن‌ها را رو کرد.

به گزارش جوان، ظهر روز یک‌شنبه هشتم مرداد‌ماه به مأموران پلیس تهران تلفنی خبر رسید دو سارق موتورسوار در ترافیک بزرگراه همت، گردنبند طلای قیمتی مرد جوانی را که همراه همسر و فرزندش در حال رانندگی بود، قاپیدند و فرار کردند.

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد مالباخته علیرام نورایی یکی از بازیگران مشهور سینما و تلویزیون است که سارقان به شیوه تصادف ساختگی گردنبند او را از گردنش می‌قاپند و در ترافیک بزرگراه به سرعت فرار می‌کنند.

بازیگر سینما و تلویزیون در توضیح حادثه گفت: «چند دقیقه‌ای از ساعت ۱۳ ظهر گذشته بود، من با همسر و فرزندم در ترافیک بزرگراه همت نزدیکی خروجی کردستان بودیم که یک دستگاه موتورسیکلت با آینه بغل خودرویم برخورد کرد. وقتی موتورسیکلت کمی جلوتر رفت، راننده شروع به حرف زدن کرد و من بی‌خبر از اینکه تصادف ساختگی است شیشه خودرو را پایین آوردم تا آینه را بررسی کنم و با راننده موتورسیکلت درباره تصادف حرف بزنم، اما ناگهان مرد جوانی که بعداً فهمیدم همدست موتورسوار بود در یک چشم بر‌هم زدن گردنبند طلایم را قاپید. بلافاصله دست سارق را گرفتم، اما آنقدر خودم، همسر و فرزندم شوکه شده بودیم که نمی‌دانستم باید چه کار کنم. در همین لحظه دیدم یک نفر دیگر هم به کمکش آمد و از مرد موتورسوار هم خبری نبود. از طرفی شنیده بودم و می‌دانستم در چنین مواردی سارقان برای نجات خودشان احتمال دارد جان دیگران را به خطر بیندازند، به همین دلیل او را رها کردم و آن‌ها هم به آن طرف بزرگراه رفتند و سوار موتورسیکلت شدند و فرار کردند.»

با شکایت بازیگر جوان، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی به دستور بازپرس پرونده برای شناسایی سارقان وارد عمل شدند.

در حالی که ۷۲ ساعت از حادثه گذشته بود و کارآگاهان همچنان در تلاش برای دستگیری سارقان گردنبند بازیگر سینما و تلویزیون بودند، مأموران گشت کلانتری ۱۰۱ تجریش به دو سرنشین موتورسیکلت در نزدیکی خیابان نیاوران مشکوک شدند. مأموران متوجه شدند پلاک موتورسیکلت مخدوش است و سرنشینان آن هم شباهت زیادی به عاملان سرقت گردنبند بازیگر جوان دارند. بنابراین مأموران به آن‌ها نزدیک شدند و از آن‌ها مدارک خواستند. آن‌ها ابتدا خودشان را با هویت جعلی معرفی و سعی کردند با ارائه مدرک جعلی و تناقض‌گویی هویت‌شان را مخفی نگه دارند، اما مأموران به آن‌ها مشکوک و دو مظنون را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

دو متهم وقتی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم قرار گرفتند، چاره‌ای جز افشای هویت اصلی خود نداشتند، چراکه یکی از افسران پلیس آگاهی یکی از متهمان را شناخت و بلافاصله پرونده او را از بایگانی بیرون کشید. بررسی پرونده متهمان نشان داد آن‌ها همان سارقان گردنبند بازیگر جوان هستند که قبل از آن بار‌ها به اتهام زورگیری و سرقت‌های دیگر دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

دو متهم در ادامه به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند. یکی از متهمان گفت: «من و همدستم چند ماه قبل از زندان آزاد شدیم و تصمیم گرفتیم این‌بار به شیوه تصادف ساختگی دست به سرقت بزنیم. ما معمولاً در ترافیک بزرگراه‌ها یا پشت چراغ‌قرمز چهارراه‌ها با موتورسیکلت‌مان به آینه بغل خودرو‌های مدل بالا می‌زدیم و وقتی راننده شیشه را پایین می‌آورد، اموال او را سرقت می‌کردیم. آن روز هم به همین شیوه سرقت کردیم، اما نمی‌دانستیم طعمه ما بازیگر سینما و تلویزیون است.» سرهنگ سعید دالوند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: تحقیقات از متهمان برای شناسایی همدستان آن‌ها و مالباخته‌های دیگر ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها