کد خبر: 623380
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۰۸:۱۵:۳۵
| |

آزمایش دی‌ان‌ای برای کشف هویت جسد مثله‌شده در میدان آزادی

تحقیقات درباره کشف جسد مثله‌شده زن ناشناس در میدان آزادی در حالی ادامه دارد که مأموران پلیس تهران اوایل تیرماه امسال نیز جسد مثله‌شده زن ناشناس دیگری را داخل یخدانی در منطقه خزانه در جنوب تهران کشف کردند.

آزمایش دی‌ان‌ای برای کشف هویت جسد مثله‌شده در میدان آزادی
کد خبر: 623380
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۰۸:۱۵:۳۵

دو ماه بعد از کشف جسد مثله شده زنی حوالی میدان آزادی بازپرس جنایی دستور شناسایی جسد با آزمایش دی‌ان‌ای را صادر کرد.

به گزارش «جوان»، ساعت ۱۸ عصر روز چهارشنبه سوم خرداد رفتگر شهرداری در تهران کشف جسد مثله‌شده زنی را در میدان آزادی به مأموران پلیس خبر داد. وی گفت: «در حال جمع‌آوری زباله‌ها بودم که ساک ورزشی زیردرختی نظرم را به خودش جلب کرد. وقتی زیپ ساک را باز کردم با چند نایلون زباله که قسمت‌هایی از بدن انسانی در آن گذاشته شده‌بود، روبه‌رو شدم.»

با اعلام این خبر قاضی امیرحسین علیمردان، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شدند. تیم جنایی داخل چهار نایلون با قسمت‌های مثله‌شده زنی حدوداً ۲۵ ساله روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت زن ناشناس در محل دیگری به قتل رسیده و عامل یا عاملان قتل پس از مثله‌کردن جسد، تکه‌های آن را در ضلع شمالی میدان آزادی داخل ساک ورزشی رها کرده‌اند.

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، مأموران پلیس دوربین‌های مداربسته محل حادثه را مورد بازبینی قرار دادند، اما ردی از عامل یا عاملان قتل به دست نیاوردند. سپس مأموران از جسد انگشت‌نگاری کردند تا چنانچه وی در پلیس سابقه‌ای داشته باشد هویت او شناسایی شود، اما انگشت‌نگاری هم نتیجه نداد و مشخص شد مقتول هیچ سابقه کیفری ندارد. از سوی دیگر کارآگاهان به دستور بازپرس جنایی پرونده افراد گمشده را هم بررسی کردند، اما باز هم تلاش آن‌ها بی‌نتیجه ماند. حتی مأموران پرونده افراد گمشده در شهر‌های اطراف را هم بررسی کردند، چون این فرضیه برای مأموران قوت گرفت که به احتمال زیاد مقتول اهل شهر‌های اطراف تهران بوده و عامل یا عاملان قتل پس از حادثه جسد مثله شده او را پس از ورود به تهران در میدان آزادی رها کرده‌اند.

پس از این مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی قاتل یا قاتلان ادامه دادند، اما از آنجایی که موفق به شناسایی مقتول نشده‌بودند، تحقیقات آن‌ها هر بار به بن‌بست می‌رسید و معمای قتل زن جوان هر روز پیچیده‌تر می‌شد. در چنین شرایطی بازپرس جنایی به پزشکی قانونی دستور داد برای شناسایی هویت از جسد آزمایش دی‌ان‌ای گرفته شود و سپس جسد دفن گردد. بدین ترتیب تیم جنایی امیدوار است با شناسایی هویت مقتول راز قتل او هم بر ملا شود.

تحقیقات درباره کشف جسد مثله‌شده زن ناشناس در میدان آزادی در حالی ادامه دارد که مأموران پلیس تهران اوایل تیرماه امسال نیز جسد مثله‌شده زن ناشناس دیگری را داخل یخدانی در منطقه خزانه در جنوب تهران کشف کردند، اما مأموران در شناسایی هویت جسد دوم و شناسایی عامل یا عاملان قتل آن زن هم ناکام ماندند. هر چند مأموران در آن حادثه ابتدا مرد ۷۵ ساله‌ای را همراه زن و فرزندش به اتهام قتل بازداشت کردند، اما در ادامه متوجه شدند این خانواده بیگناه هستند و آن‌ها را آزاد کردند. از سوی دیگر این فرضیه هم مطرح شد که پلیس با جنایت‌های سریالی روبه‌رو است، اما پس از تحقیقات میدانی اعلام شد دو حادثه کشف جسد‌ها در میدان آزادی و منطقه خزانه هیچ ارتباطی با هم ندارند. تلاش برای رازگشایی حل معمای جسد‌های مثله‌شده دو زن ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها