کد خبر: 622420
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۰۸:۴۵:۵۸
| |

فرصت زندگی برای مردی که پدرش را کشت

مردی که پدرش را به قتل رسانده است از برادرش مهلت گرفت تا بلکه برای همیشه از چوبه دار رهایی یابد.

فرصت زندگی برای مردی که پدرش را کشت
کد خبر: 622420
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۰۸:۴۵:۵۸

مردی که پس از دعوا با برادرش پدرش را به قتل رسانده است تا پای چوبه دار رفت اما به زندگی بازگشت.

به گزارش سایت جنایی، خرداد ماه سال ۸۶ مرد جوانی به اتهام قتل پدر خود بازداشت شد و در بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد. این مرد در تحقیقات تکمیلی گفت: من با برادرم اختلاف داشتم آن روز هم سر همان اختلافات قدیمی با برادرم درگیر شدم و کتک‌کاری کردیم، در حین درگیری پدرم از راه رسید و وارد درگیری شد. در این بین من که عصبانی بودم ضربه‌ای به پدرم زدم و بعد از آن بود که دیدیم او تکان نمی‌خورد، برای همین من و برادرم درگیری را تمام کردیم و سراغ پدر رفتیم که متوجه شدیم فوت شده است. بعد هم پلیس را خبر کردیم که آمدند و من را گرفتند.

با اعترافات این مرد پرونده جنایی تشکیل شد و به دستور بازپرس جنایی گروهی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی مسولیت یافتند تحقیقات را برای تکمیل پرونده ادامه دهند. پس از تکمیل تحقیقات و بررسی سلامت روانی متهم توسط پزشکی قانونی، معاینه جسد توسط متخصصان پزشکی قانونی و در نهایت بازسازی صحنه جرم رسیدگی پلیسی پایان یافت و بازپرس پرونده قرار مجرمیت متهم را در مورد قتل پدر صادر کرد، پس از آن نیز کیفرخواست صادر شد و متهم پای میز محاکمه ایستاد تا در برابر اتهام قتل از خود دفاع کند.

این در حالی بود که خواهر و برادر متهم به خاطر قتل پدر درخواست قصاص او را مطرح کرده بودند،  در نهایت قضات دادگاه کیفری نیز حکم به قصاص دادند. به این ترتیب پرونده وارد مراحل بعد شد تا پس از تایید در دیوان عالی کشور و قطعی شدن حکم قصاص برای اجرا به دادسرای جنایی تهران بازگشت تا پس از استیذان مانعی برای اجرای حکم قصاص وجود نداشته باشد. همزمان با اینکه پرونده این مرد به روزهای اجرای حکم نزدیک میشد خواهرش با حضور در دادسرای جنایی تهران از قصاص برادرش گذشت اما برادرش که در درگیری  حضور داشت  از قصاص برادرش نگذشت به همین دلیل مرد محکوم به قصاص چند روز پیش پای چوبه دار رفت و در آخرین لحظات قبل از اجرای حکم برادرش موافقت کرد مهلتی شش ماهه به او بدهد تا امیدوار باشد در پایان شش ماه برای همیشه از مرگ نجات یابد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها