کد خبر: 620592
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۰۸:۲۰:۵۶
| |

شرط نیکوکارانه برای بخشش قاتل مادرزن

​مرد جوان که تاکنون 4 بار برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار رفته است، سرانجام از سوی اولیای دم بخشیده شد.

شرط نیکوکارانه برای بخشش قاتل مادرزن
کد خبر: 620592
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۰۸:۲۰:۵۶

تعهد به انجام کار خیر باعث شد همسر سابق قاتل و فرزند مقتول از قصاص قاتل مادرشان گذشت کنند.

به گزارش سایت جنایی، رسیدگی به این پرونده جنایی ۸ سال قبل آغاز شد، زمانی که زن جوانی هراسان با پلیس تماس گرفت و از قتل مادرش در یکی از محلات شیراز خبر داد. با گزارش این قتل تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شده و با جسد غرق در خون زن میانسالی مواجه شدند که با ۶ ضربه چاقو به قتل رسیده بود.

طبق اظهارات دختر مقتول و شاهدان ماجرا، عامل این جنایت داماد خانواده بود. شماره پلاک خودروی مظنون به قتل در اختیار  کلیه واحدهای گشت قرار گرفت و ساعاتی بعد متهم بازداشت شد.

مرد جوان در بازجویی‌های اولیه به قتل مادرزنش اعتراف کرد و گفت: بعد از مدتی که از زندگی مشترک من و همسرم گذشت همه  همه چیز بهم ریخت تا جایی که همسرم درخواست طلاق داد. تا جایی که می‌دانستم مادر زنم باعث اتفاقات ناخوشایندی بود که بین من و همسرم رخ داده بود و من که عامل این جدایی را مادرزنم می دیدم، از او کینه به دل گرفتم. روز حادثه از ساعت ۶ صبح جلوی در خانه‌ مادر زنم کشیک دادم و زمانی که از خانه‌اش بیرون آمد به او حمله و با چاقو او را مجروح و بعد هم فرار کردم.

با اعتراف متهم، تکمیل تحقیقات پرونده از جمله بازسازی صحنه قتل در دستور کار قرار گرفت و در نهایت پرونده به دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد. در پایان جلسه دادگاه نیز باتوجه به درخواست دو فرزند مقتول، قضات دادگاه کیفری حکم قصاص را صادر کردند.

با تایید این حکم در دیوانعالی کشور، پرونده به اجرای احکام دادسرای شیراز ارجاع شد و مرد جوان ۴ بار برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت اما هر بار با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای شیراز، به سلولش بازگشت و اولیای‌دم به او مهلت دادند تا رضایتشان را جلب کند.

درنهایت تلاش واحد صلح و سازش دادسرای شیراز نتیجه داد و دو فرزند مقتول به شرط دریافت دیه که صرف امور خیریه خواهد شد، از قصاص قاتل گذشت کردند.

دختر مقتول که همسر سابق متهم است در مورد این بخشش، گفت: ما مجازات می‌خواستم و حتی ۸ سال حبس برای شوهر سابقم به خاطر کاری که کرده بود کم بود؛ اما زمانی که متوجه شدم در زندان بیماری ام اس گرفته است و رفتار خوبی با زندانیان داشته تصمیم گرفتیم او را ببخشیم.

دختر مقتول در مورد دلیل جدایی خود نیز گفت: حدود یک سال و ۶ ماه از عقدمان می‌گذشت و به خاطر اختلاف‌هایی که داشتیم تصمیم به جدایی گرفتیم؛ اما شوهر سابقم مقاومت می کرد و نمی‌خواست این اتفاق بیفتد. حتی مادرم را مقصر تصمیم من برای جدایی می‌دانست و او را به قتل رساند. ما از همان ابتدا درخواست قصاص دادیم و خیلی ها آمدند و صحبت کردند تا او را ببخشیم، درنهایت هم او را بخشیدیم و شرط ما این بود که با مبلغ دیه‌ای که ما در نظر گرفته ایم، چند زندانی آزاد کند، به مناطق محروم مثل سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان هم آب رسانی کند.

به این ترتیب متهم از چوبه دار نجات یافت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها