کد خبر: 618735
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ ۰۸:۳۵:۴۶
| |

کلاهبرداری‌های 2 محکوم به مرگ از داخل زندان

یکی از مردان کلاهبردار به جرم قتل اعدام شده و نفر دوم در زندان شناسایی شد.

کلاهبرداری‌های 2 محکوم به مرگ از داخل زندان
کد خبر: 618735
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ ۰۸:۳۵:۴۶

پرونده دو محکوم به قصاص که افراد پولدار را برای کلاهبرداری انتخاب می‌کردند در دادسرای جایم رایانه‌ای مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش سایت جنایی، از چندی قبل با طرح شکایاتی از سوی تعدادی از شهروندان تهرانی که کارت عابربانکشان مورد دستبرد قرار گرفته و حسابشان خالی شده بود گروهی از ماموران پلیس آگاهی تهران تحقیقات را شروع کردند. با بررسی شواهد و اظهارات شاکیان مشخص شد آنها با یکی از شگردهای تکراری مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و حسابشان خالی شده است. شاکیان در اظهاراتی مشابه گفتند با ما تماس می‌گرفتند و فردی که پشت تلفن بود با شور و هیجان از برنده شدن ما در برنامه رادیویی خبر می‌داد و می‌گفت که شما برنده جایزه نقدی یا سفر به عتبات عالیات شده‌اید، به انتخاب خودتان می‌توانید از این جایزه استفاده کنید. بعد هم با همان چرب زبانی ما را پای دستگاه عابربانک می‌فرستادند و از ما می‌خواستند که پس از وارد کردن کارت عابربانک به دستگاه دکمه‌های مورد نظرشان را بزنیم و وقتی تلفن را قطع می‌کردیم پس از چند دقیقه اس ام اس می‌آمد که مبالغ زیادی از حسابمان برداشت شده است.

با بدست آمدن این نتایج و با توجه به شگرد مورد استفاده مجرمان، پرونده جدیدی در دادسرای جرایم رایانه‌ای تشکیل شد. در روند تحقیقات، کارآگاهان اداره آگاهی پی بردند که تماس‌ها از داخل زندان بوده است. بنابراین بررسی‌ها برای شناسایی مجرمان را ادامه دادند تا اینکه در نهایت به دو مجرم سابقه دار و محکوم به مرگ رسیدند.

با شناسایی مجرمان مشخص شد که یکی از اعضای این باند دو نفره مدتی قبل حکم قصاصش اجرا شگو به دار مجازات آویخته شده و تنها یکی از باند که او هم محکوم به قصاص است باید مورد تحقیق قرار گیرد.

به این ترتیب متهم مورد بازجویی قرار گرفت و در اعترافات خود گفت:  من به خاطر قتل در یک نزاع به قصاص محکوم هستم و منتظرم حکم برایم اجرا شود. من و همدستم که اعدام شده طعمه‌های خود را به طور اتفاقی انتخاب می‌کردیم. البته کارمان حساب و کتاب داشت و سراغ هر کسی نمی‌رفتیم برای اینکه به نتیجه دلخواه برسیم باید افراد پولدار ا انتخاب می‌کردیم به همین دلیل به طور اتفاقی شماره‌‌ موبایل‌هایی که پیش شماره آنها یک و دو بود را می‌گرفتیم چون معمولا  افرادی پولداری هستند که چنین شماره‌هایی دارند. برخی از طعمه‌های ما دکتر، خلبان یا مهندس بودند و معمولا افراد پولدار طمع بیشتری نسبت به پول دارند. ما هم از همین طمع استفاده می‌کردیم و با چرب زبانی که داشتیم آنها را پای دستگاه خودپرداز می‌فرستادیم بعد از آنها می‌خواستیم که زبان انگلیسی را انتخاب کنند. بعد هم می‌گفتیم که برای اینکه پول به حسابشان واریز شود باید کدی را که می‌گوییم وارد کنند، در تمام این مدت هم با آنها صحبت می‌کردیم و از آنها می‌خواستیم به سوالات ما پاسخ دهند و بعد هم که نتیجه دلخواه به دست می‌آمد قبل از اینکه متوجه شوند چه اتفاقی افتاده از آنها تشکر می‌کردیم و می‌گفتیم وقت تماس با شما تمام شده، بعد هم سراغ نفر بعد می‌رفتیم.

با بدست آمدن این نتایج تنها متهم زنده پرونده با جرم جدیدی در دادسرای جنایی تهران مورد تحقیق قرار خواهد گرفت و همچنین تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی او و همدستش ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها