کد خبر: 617545
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۰۸:۰۰:۵۵
| |

مرد بدهکار سناریوی دروغین آدم‌ربایی را طراحی کرد

مرد بدهکار در نقشه‌ای دروغین خودش را ربود و برای آزادی‌اش 30 میلیون تومان باج خواست.

مرد بدهکار سناریوی دروغین آدم‌ربایی را طراحی کرد
کد خبر: 617545
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۰۸:۰۰:۵۵

مرد میانسالی که با طراحی نقشه خودروبایی قصد داشت مبلغ مورد نیاز برای بدهی اش را فراهم کند در آخرین مراحل اجرای نقشه به دام افتاد.

به گزارش سایت جنایی، یکشنبه گذشته زن جوانی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از ربوده شدن همسر خود خبر داد و گفت: آدم‌ربایان برای آزادی شوهرم ۳۰ میلیون پول خواسته‌اند.

در پی این شکایت رسیدگی به پرونده به محمد وهابی ، بازپرس شعبه یازده دادسرای امور جنایی سپرده شد و شاکی در تشریح ماجرا به بازپرس گفت: شوهرم نصاب دوربین‌ مدار بسته است و با یکی از دوستانش به صورت سیار کار می‌کند. شنبه هم مثل هر روز از خانه بیرون رفت اما بر خلاف دفعات قبل شب به خانه برنگشت و وقتی یکشنبه سراغ او را از دوستش گرفتم او گفت آخر روز مثل همیشه از هم جدا شده‌اند. اما امروز صبح از تلفن شوهرم پیامکی به من ارسال شد که در متن آن نوشته شده بود شوهرم را ربوده‌اند و گروگان گرفته‌اند. همچنین مرا تهدید کرده بودند که اگر ۳۰ میلیون حساب شوهرم واریز نکنم و رمز کارت را هم برایشان اس ام اس نکنم اتفاق بدی برای شوهرم رخ می‌دهد.

این زن ادامه داد: با توجه به اینکه در متن اس ام اس تهدید شده بودم که اگر پول را دیر بریزم و یا پلیس را خبر کنم دیگر شوهرم را نمی‌بینم. من به کسی چیزی نگفتم و تمام تلاشم را کردم  ۳۰ میلیون تومان را فراهم کنم،‌ اما فقط توانستم ۱۹ میلیون فراهم کنم و به کارت شوهرم ریختم و رمز آن را هم به شماره تلفنش اس ام اس کردم. اما بعد از آن از شوهرم خبری نشد و من نگران هستم،‌ چون همه پول را برای گروگانگیر نریختم. از طرفی شوهرم فشار خون و بیماری دارد، می‌ترسم بلایی سرش آمده باشد وگرنه چرا رمز کارتش را از خودش نگرفتند؟

پس از آن بود که بازپرس وهابی تحقیقات در مورد این پرونده را به ماموران اداره یازده پلیس آگاهی تهران سپرد و تنها یک روز پس از شروع پرونده ماموران موفق به کشف حقیقت شدند.

کارآگاهان با بررسی‌های پلیسی موفق شدند دوشنبه رد موبایل مرد ربوده شده را در حوالی بهشت زهرا بزنند و با تحت نظر محل مردی را دستگیر کردند. در بررسی اولیه و تطبیق چهره مشخص شد مرد دستگیر شده همان فرد ربوده شده است. بنابراین او برای تحقیقات بیشتر و مشخص شدن دلیل این کار به اداره یازدهم پلیس آگاهی منتقل شد و در آنجا به ماموران گفت: مدتی قبل از یک نفر ۲۰ میلیون تومان قرض کردم اما به دلیل پایین بودن درآمدم توان پرداخت آن را نداشتم و دایم بر مبلغ افزوده می‌شد.از طرفی بیماری فشار خون و بیماری‌های دیگری که دارم خرج مضاعفی روی دستم می‌گذاشت. طلبکار هم اخطار داده بود که اول خرداد قرض و سودش را باید پس بدهم و هر روز پیگیر پولش بود. به همین خاطر شنبه که سوار مترو شدم این نقشه به سرم زد تا بتوانم بدهیم را بدهم. چون می‌دانستم همسرم هرجور شده پول را از خواهر و برادر و و فامیل فراهم می‌کند.

در پی این اظهارات مردی که خودربایی کرده بود با ابراز پشیمانی از همسرش عذرخواهی کرد و همسرش هم اعلام رضایت کرد، در نتیجه پرونده از بابت آدم ربایی بسته شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها