کد خبر: 600917
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سرقت مسلحانه از آگهی‌دهندگان سایت دیوار

سه سارق مسلح به خانه آگهی‌دهندگان کالای دست دوم می‌رفتند و دست به سرقت می‌زدند.

سرقت مسلحانه از آگهی‌دهندگان سایت دیوار
کد خبر: 600917
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۰:۰۰:۰۰

پسران جوان که با آگهی‌دهندگان سایت دیوار قرار می‌گذاشتند و از آنها سرقت مسلحانه می‌کردند در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شوند.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهمان که سه پسر جوان هستند در نقش مشتری با آگهی‌دهندگان سایت دیوار تماس می‌گرفتند و برای خرید با آنها قرار می‌گذاشتند اما از آنها سرقت مسلحانه می‌کردند. یک سال قبل مردی با پلیس تماس گرفت و خبر از سرقتی مسلحانه داد. او به پلیس گفت: من در خیابان سهروردی زندگی می‌کنم. روز گذشته یک دستگاه پلی‌استیشن را برای فروش در سایت دیوار آگهی کردم که پسر جوانی تماس گرفت و سر مبلغ فروش آن به توافق رسیدیم و بعد هم از من نشانی گرفت تا برای پرداخت مبلغ پلی‌استیشن و گرفتن آن به خانه‌ام بیاید. یکی دو ساعت بعد او به همراه دو پسر جوان دیگر به خانه‌ام آمدند، با کلت کمری تهدیدم کردند و بعد هم دست و پایم را بستند و برخی از اموال باارزش از جمله تلفن همراه و ایرپاد، لپ‌تاپ و پلی‌استیشنم را سرقت کردند و وقتی متوجه شدند همسرم هم در خانه است سراغ او رفتند و گردنبند و مقداری از طلاهایش را گرفتند و به سرعت از خانه‌ام خارج شدند.

چند روز بعد از این شکایت مرد دیگری به پلیس آگاهی رفت و با طرح شکایتی مشابه شکایت اول عنوان کرد: من ساکن خیابان آفریقا هستم. صبح یک آگهی فروش پلی‌استیشن در سایت دیوار گذاشتم و ظهر پسر جوانی با من تماس گرفت و مدعی شد خریدار است. بعد از اینکه نشانی از من گرفت به همراه دو پسر جوان وارد خانه‌ام شدند و من هم برایشان آبمیوه آوردم. فکر می‌کنم آنها در یک لحظه از غفلتم سوءاستفاده کردند و در آبمیوه‌ام قرصی انداختند چراکه لحظاتی بعد بیهوش شدم و وقتی به هوش آمدم دیدم دست و پاهایم را بسته‌اند و اموال باارزشم از جمله ۲۰ سکه، ۱۰ هزار دلار، سیستم‌های صوتی و تصویری، کیف پول دیجیتالی، لپ‌تاپ، گیتار، مقداری طلا و... را به سرقت برده‌اند.

در حالی که ماموران شناسایی و بازداشت سه سارق حرفه‌ای را در دستور کارشان قرار داده بودند، شاکی دیگری به اداره پلیس مراجعه کرد. اظهارات این شاکی هم که مقداری طلا و ارز و لوازم صوتی از او سرقت شده بود شبیه اظهارات دو شاکی دیگر بود. او هم در سایت دیوار آگهی فروش پلی‌استیشن گذاشته بود و سارقان به سراغش رفته بودند و بعد هم او را با سلاح گرم تهدید و از او سرقت کرده بودند.

شواهد نشان می‌داد سارقان هر سه خانه یک تیم هستند. ماموران با اطلاعاتی که شاکی‌ها در اختیارشان گذاشته بودند و بررسی دوربین‌های مداربسته و همین‌طور شگردهای فنی موفق شدند 20 روز پس از آخرین شکایت هر سه متهم را در خانه‌ای در غرب تهران شناسایی و بازداشت کنند. در بازرسی از خانه سارقان علاوه بر دو کلت کمری با سه تیغه خشاب، بخشی از اموال مسروقه نیز کشف و ضبط شد.

متهمان که سه پسر جوان 35، 30 و 29 ساله بودند پس از دستگیری به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند و گفتند: ما بیشتر مواقع سایت‌های فروش کالاهای دست دوم را رصد می‌کردیم و اگر فردی کالای صوتی گرانبهایی را آگهی می‌کرد و خانه در منطقه خوبی بود با او تماس می‌گرفتیم و نقشه سرقت از خانه‌اش را طراحی می‌کردیم. برای اطمینان بیشتر هم دو کلت خریده بودیم و اگر فروشنده مقاومت می‌کرد، او را با اسلحه تهدید می‌کردیم.

پس از اعتراف صریح متهمان پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و آنها به زودی محاکمه می‌شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها