کد خبر: 590638
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۹:۳۰:۳۵
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قصاص؛ مجازات قتل در تصادف ساده

یک تصادف ساده باعث شد مردی جوان دست به چاقو ببرد و مرتکب قتل شود.

قصاص؛ مجازات قتل در تصادف ساده
کد خبر: 590638
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۹:۳۰:۳۵

راننده جوان که مدعی است برای دفاع از خودش موتورسواری را با چاقو زده و به قتل رسانده با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که خودش مقتول را به بیمارستان رسانده است در بازجویی‌ها گفت قصد قتل نداشته و برای دفاع از خودش چاقو کشیده است.

یک سال قبل مرد جوانی به نام شهاب در بیمارستانی در پاکدشت جانش را از دست داد. ماموران فردی را که او را به بیمارستان رسانده بود بازداشت کردند. متهم که مرد جوانی به نام جاوید است گفت: قصد قتل نداشتم و به همین خاطر هم خودم مقتول را به بیمارستان رساندم.

او به درگیری با راکب موتورسیکلت اعتراف کرد و گفت: از خیابان عبور می‌کردم که ناخواسته با موتور شهاب برخورد کردم و همین موضوع موجب درگیری میان ما شد. او به سمتم حمله کرد و من چاقو کشیدم؛ اما چاقو ناخواسته به او برخورد کرد.

جاوید سپس به بازسازی صحنه جرم پرداخت و برایش کیفرخواست صادر شد. به این ترتیب او در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس جاوید در جایگاه ویژه ایستاد و مشغول تشریح جزئیات درگیری شد.

او گفت: من سوار پراید از محل کارم به خانه برمی‌گشتم که ناخواسته ماشینم با موتور شهاب برخورد کرد. از او عذرخواهی کردم و دوباره سوار ماشین شدم اما او که عصبانی بود از موتور پیاده شد و به سمتم حمله کرد. سعی کردم او را آرام کنم اما نشد. او می‌گفت خسارت وارد کرده‌ای و نباید همین‌طوری بروی. حتی حاضر بودم خسارت بدهم اما قبول نمی‌کرد.

متهم ادامه داد: شهاب می‌خواست هرطور شده مرا کتک بزند. برای جلوگیری از این کار سوار ماشین شدم که دوباره به سمتم آمد و حمله کرد. به همین خاطر از ترسم چاقویی را که همراه داشتم بیرون آوردم. می‌خواستم او را بترسانم تا دیگر حمله نکند؛ اما او از دیدن چاقو عصبانی‌تر شد. در آن درگیری ناخواسته چاقو به گردن او برخورد کرد. باور کنید من ضربه‌ای به گردن او نزدم و لبه چاقو ناخواسته به گردن شهاب خورد.

متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود ابراز پشیمانی کرد و گفت: من اصلاً مقتول  را نمی‌شناختم و خصومتی با او نداشتم. حالا هم  پشیمان هستم و از اولیای دم درخواست بخشش دارم.

سپس وکیل جاوید به دفاع پرداخت و گفت: موکلم ناخواسته دست به قتل زده و تیغه چاقو غیرعمدی با گردن قربانی برخورد کرده است. تقاضا دارم موکلم از اتهام قتل عمدی تبرئه شود.

قضات با توجه به این دفاعیات از کارشناسان پزشکی قانونی خواستند با بررسی دوباره پرونده، درباره فوت شهاب اظهارنظر کنند.

کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند چاقو به نقطه حساسی از گردن قربانی برخورد کرده و موجب بریدگی شریان اصلی گردن او شده است. در نهایت قضات با توجه به این نظریه جاوید را به قصاص محکوم کردند.

متهم به حکم صادره اعتراض کرد، به این ترتیب پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و سرانجام قضات شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور این حکم را تایید کردند و جاوید در لیست سیاه اعدام قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها