کد خبر: 589431
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۲۱:۳۰:۳۱
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جنایت در دفاع از برادر

متهم وقتی فهمید برادرش به دست افرادی کتک خورده، وارد دعوا شد و دست به جنایت زد.

جنایت در دفاع از برادر
کد خبر: 589431
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۲۱:۳۰:۳۱

تعصب قومی ‌و دفاع از برادر انگیزه‌هایی بود که پسری جوان برای ارتکاب قتل عنوان کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که مرد جوانی است اعتراف کرد ابتدا به خاطر فحاشی به قومش و سپس چون برادرش را کتک زدند دست به چاقو برد و مرتکب قتل شد.

این پرونده یک سال قبل به جریان افتاد. ماموران پلیس بعد از اینکه متوجه درگیری شدیدی در پارک الغدیر شدند به محل حادثه رفتند و دریافتند پسر جوانی به نام اکبر با ضربات متعدد قمه مجروح و به بیمارستان منتقل شده اما ساعتی بعد به خاطر شدت جراحات جان باخته است.

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران به بررسی موضوع پرداختند.

در این میان پسر ۲۵ساله‌ای به نام شهرام خودش را عامل قتل معرفی کرد و به ماموران گفت: چند روز پیش از پارک عبور می‌کردم که متوجه درگیری چند نفر با هم شدم. یکی از آنها به قوم ما فحاشی می‌کرد. از شنیدن حرف‌های او عصبانی شدم و به آنها اعتراض کردم. وقتی دیدم یک قمه روی زمین افتاده آن را برداشتم و پرتاب کردم که به دست یکی از پسران جوان برخورد کرد و من بلافاصله فرار کردم.

شهرام ادامه داد: چند روز بعد یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت، همان کسی که آن شب او را در پارک با قمه مجروح کردی، حالا برادرت را به شدت کتک زده است. از شنیدن این حرف ناراحت شدم. بلافاصله خودم را به پارک رساندم و دیدم پسری به نام اکبر و دوستش قاسم روی موتور نشسته‌اند و قمه‌ای هم در دست دارند. برادرم هم مجروح در گوشه پارک افتاده بود. قمه را در دست گرفتم و چند ضربه به کتف و پهلوی اکبر زدم. وقتی دیدم او دیگر نمی‌تواند از جایش بلند شود از محل فرار کردم؛ اما چند روز بعد تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم. حالا هم می‌گویم برادر و پسرخاله‌ام که آنجا بودند در ماجرا نقشی نداشتند و فقط شاهد درگیری بودند.

در ادامه تحقیقات معلوم شد برادر و پسرخاله شهرام نیز در درگیری خونین حضور داشته‌اند. به این ترتیب آنها نیز بازداشت شدند.

با تکمیل تحقیقات و درخواست قصاص از سوی اولیای دم، برای شهرام به اتهام قتل و برای برادر و پسرخاله‌اش به اتهام معاونت در جنایت کیفرخواست صادر و پرونده‌‌شان به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به زودی به آن رسیدگی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها