بخشش قاتل مادرزن به احترام روز مادر

متهم گفته بود: قصد کشتن مادرزنم را نداشتم و وقتی با برادرزنم درگیر شدم، می‌خواستم او را بترسانم که مادر زنم جلو آمد و چاقو به بدن او اصابت کرد.

بخشش قاتل مادرزن به احترام روز مادر
کد خبر: 589784
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۷:۰۰:۵۱

اولیای دم زن میانسالی در دادسرای امور جنایی تهران اعلام کردند قاتل مادرشان را به احترام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر بخشیده‌اند.

به گزارش جوان، عصر روز ۹ تیرماه سال ۹۱ به مأموران پلیس شهرستان بومهن در استان تهران خبر رسید زن میانسالی در خانه‌اش به قتل رسیده است. با اعلام این خبر، تیمی از مأموران پلیس راهی محل و در آنجا با جسد زنی به نام پروانه روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو به کام مرگ رفته بود. بررسی‌های مأموران نشان داد قاتل بهراد نام دارد و داماد خانواده است که دقایقی قبل با برادرزنش درگیر می‌شود، اما مادرزنش را به قتل می‌رساند و از محل فرار می‌کند. همسر قاتل به عنوان شاهد در توضیح ماجرا گفت: «مدتی قبل بهراد به خواستگاری‌ام آمد، خانواده‌ام موافقت کردند و با هم ازدواج کردیم. زندگی شیرین ما کوتاه بود و خیلی زود اختلافاتمان شروع شد. شوهرم بهانه‌گیر بود و هر روز به بهانه‌ای با من درگیر می‌شد و گاهی هم مرا کتک می‌زد. اختلاف و درگیری‌های ما روز به روز بیشتر می‌شد تا جایی که زندگی با بهراد برایم مشکل شده بود، از طرفی میانجیگری‌های بستگان هم نتیجه‌ای نداد تا اینکه چند روز قبل تصمیم گرفتم از خانه قهر کنم و به خانه مادرم بیایم.»

وی ادامه داد: «چند روزی خانه مادرم بودم تا اینکه ساعتی قبل بهراد به خانه مادرم آمد تا با هم آشتی کنیم. او می‌خواست مرا به خانه برگرداند، اما ما دوباره با هم مشاجره لفظی کردیم. او کوتاه نمی‌آمد و قبول نمی‌کرد که اخلاقش بد است. وقتی درگیری ما بالا گرفت با برادرم تماس گرفتم و از او خواستم به خانه بیاید. زمانی که برادرم به خانه آمد با بهراد درگیر شد. بهراد ناگهان با چاقو به برادرم حمله کرد و می‌خواست او را بزند که مادرم خودش را سپر برادرم کرد و چاقو به بدن مادرم خورد. او خونین روی زمین افتاد و ما هم با داد و فریاد از همسایه‌ها درخواست کمک کردیم، اما شوهرم به سرعت از خانه بیرون رفت و فرار کرد.»

بازداشت قاتل

بدین ترتیب مأموران پلیس داماد خطاکار را تحت تعقیب قرار دادند و در نهایت پس از ۱۵ روز موفق شدند او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

متهم پس از انتقال به اداره پلیس با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد و گفت: «روز حادثه به خانه مادرزنم رفتم تا همسرم را به خانه برگردانم، اما به قتل مادرزنم ختم شد. من اصلاً قصد کشتن مادرزنم را نداشتم و وقتی با برادرزنم درگیر شدم، می‌خواستم او را بترسانم که مادر زنم جلو آمد و چاقو به بدن او اصابت کرد. الان به شدت پشیمان هستم و امیدوارم اولیای دم مرا ببخشند.

حکم قصاص

متهم پس از تحقیقات تکمیلی و صدور کیفرخواست به جرم قتل عمد در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. وی در دادگاه ابراز پشیمانی کرد و گفت روز حادثه عصبانی شده و دست به چاقو برده و قصد قتل نداشته است. متهم از اولیای دم درخواست گذشت کرد، اما مادر مقتول و شش نوه‌اش او را نبخشیدند و برای متهم درخواست قصاص کردند و هیئت قضایی هم بهراد را به جرم قتل عمد به قصاص محکوم کرد.

رأی دادگاه در یکی از شعبه‌های دیوان عالی کشور تأیید و برای سیر مراحل اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

اقدام خداپسندانه

بدین ترتیب متهم در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت و براساس قانون اولیای دم باید تفاضل دیه را پرداخت و قاتل را قصاص می‌کردند، اما آن‌ها در این مدت تفاضل دیه را پرداخت نکردند و متهم همچنان پس از ۱۰ سال در زندان در بلاتکلیفی به سر می‌برد که قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و قاضی امین کرمانی، دادیار شعبه چهارم دادسرا جلسات صلح و سازشی را با حضور اولیای دم و خانواده قاتل برگزار کردند.

در نهایت جلسه صلح و سازش نتیجه داد و صبح دیروز اولیای دم به دادسرای امور جنایی تهران رفتند و اعلام کردند به احترام میلاد حضرت فاطمه زهرا و بزرگداشت روز مادر، قاتل را بدون هیچ چشمداشتی بخشیده‌اند.

مادر مقتول گفت: «وقتی دخترم به قتل رسید تصمیم داشتم قاتل را قصاص کنم، اما من مادر هستم و دوست ندارم مادری دیگر داغ فرزند ببیند، به همین دلیل امروز همراه نوه‌هایم تصمیم گرفتیم به احترام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، متهم را ببخشیم. امیدوارم متهم در این مدت تنبیه شده باشد و پس از آزادی راه درست را انتخاب کند.»

با اقدام خداپسندانه اولیای دم، متهم که ۱۰ سال است در زندان به سر می برد به زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه و از زندان آزاد می‌شود و به آغوش خانواده‌اش بازمی‌گردد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها