کد خبر: 589680
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۱:۴۵:۳۷
| |

حقه عجیب برای کلاهبرداری از خریداران جمعه بازار

مرد شاید از 13 نفر بش از 3 میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.

حقه عجیب برای کلاهبرداری از خریداران جمعه بازار
کد خبر: 589680
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۱:۴۵:۳۷

فردی که با حضور در بازار هفتگی و تعویض کارت‌های بانکی بیش از 3 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا استان کرمانشاه مبنی تعویض کارت‌ بانکی و برداشت غیرمجاز 50 میلیون ریال از حساب بانکی وی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

شاکی توضیح داد برای خرید به جمعه ‌بازار مراجعه کره بود و فردی با فریب وی کارت‌ بانکی او را گرفته و بدون اطلاع وی با کارت مشابه تعویض و اقدام به برداشت از حساب بانکی وی کرده است.

در خلال رسیدگی به این پرونده12 نفر دیگر نیز شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند و مبلغ کلاهبرداری‌شده به 3 میلیارد ریال رسید. سپس با توجه به حساسیت موضوع کارشناسان پلیس فتا به‌منظور شناسایی متهم اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه داخل بازار دستگیر وکنند.

متهم در اعترافاتش گفت نزدیکی قربانیان می‌ایستاد و در زمان اعلام رمز کارت از سوی آنها، آن را به خاطر سپرده و سپس در یک فرصت مناسب به قربانی مراجعه و تحت عناوین مختلف همچون شاگرد فروشنده و یا بررسی رسید پرداختی و ... کارت بانکی بزه‌دیده را دریافت و آن را با کارت بانکی قدیمی و سوخته تعویض می‌کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها