کد خبر: 587269
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۲:۲۱:۴۸
| |

عملیات گسترده پلیس برای انهدام باند 11 نفره کلاهبرداران

11 عضو این باند که دست به کلاهبرداری 15 میلیارد ریالی زده بودند، پس از چند روز تعقیب و مراقبت در یک عملیات پیچیده و با هماهنگی مقام قضایی در چند نقطه از شهر تهران دستگیر شدند.

عملیات گسترده پلیس برای انهدام باند 11 نفره کلاهبرداران
کد خبر: 587269
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۲:۲۱:۴۸

متهمانی که در پیام‌رسان واتساپ به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی همراه اول، عتبات عالیات و صدا و سیما اقدام به کلاهبرداری 15 میلیاردی کرده بودند، در جریان عملیات گسترده پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اعتماد آنلاین، در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق  تماس واتساپی تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی، تحقیقات پلیس فتا استان البرز در این زمینه آغاز و مشخص شد متهمان این پرونده‌ها به صورت یک باند سازمان‌دهی‌شده، با شاکیان از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می‌گرفتند و برای شانس بیشتر عملی شدن نقشه خود، آرم واتساپ خود را به آرم  صدا و سیما تغییر می‌دادند تا اشخاص هنگام دیدن این آرم از درست بودن تماس از سوی صدا و سیما یا نهاد مربوطه اطمینان داشته باشند.

کلاهبرداران پس از فریب مالباختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص اقدام به خالی کردن حساب شهروندان کرده و سپس وجوه سرقتی را به حساب دیگر افراد دخیل در این پرونده منتقل می‌کردند. در نهایت چند نفر از متهمان مبالغ سرقتی را در کارت‌های بانکی اجاره‌ای انتقال می‌دادند و اقدام به خرید طلا و سکه از فروشگاه‌های مختلف می‌کردند.

با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی 11 عضو این باند که دست به کلاهبرداری 15 میلیارد ریالی زده بودند، پس از چند روز تعقیب و مراقبت در یک عملیات پیچیده و با هماهنگی مقام قضایی در چند نقطه از شهر تهران دستگیر و روانه زندان شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها