کد خبر: 586848
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۰۷:۴۰:۴۵
| |

قاتل نامرئی، جان 7نفر را گرفت

انفجار و گازگرفتگی در روزهای سرد به خطر جدی برای شهروندان تبدیل شده است.

قاتل نامرئی، جان 7نفر را گرفت
کد خبر: 586848
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۰۷:۴۰:۴۵

سرد شدن هوا در نقاط مختلف کشور باعث افزایش حوادث مربوط به گازگرفتگی و انفجار شده است. در تازه‌ترین حادثه‌ها در خوزستان و استان مرکزی 4نفر به‌دلیل انفجار گاز و 3نفر به‌دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند و چند نفر نیز که تا یک قدمی مرگ پیش رفته بودند با حضور به موقع گروه‌های امدادی نجات یافتند.

به گزارش همشهری، با وجود اینکه کمتر از 10روز تا فرا رسیدن زمستان باقی مانده اما سرما بیشتر مناطق کشور را دربر گرفته و شهروندان را برای استفاده از وسایل گرمایشی به تکاپو انداخته است. هرچند در این سال‌ها ضریب ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی و گازسوز بالا رفته اما همچنان بی‌احتیاطی و استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد 2عاملی هستند که زمستان را به کام خانواده‌های زیادی تلخ می‌کند.

یکی از تازه‌ترین نمونه‌های آن بامداد دیروز (یکشنبه) در خانه در روستای سرله میداوود از توابع شهرستان باغملک واقع در استان خوزستان اتفاق افتاد. عقربه‌های ساعت 4:53دقیقه را نشان می‌داد و ساکنان این خانواده شامل: مردی ۳۵ ساله، 2زن ۳۰ و ۶۵ ساله و کودکی 5ساله مشغول استراحت بودند که ناگهان انفجار مهیبی اتفاق افتاد. شدت انفجار به حدی بود که این خانه بر سر ساکنانش آوار و موجب ترس و وحشت همسایه‌ها شد. ساکنان روستا که هنوز نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده سراسیمه از خانه‌های‌شان بیرون آمدند و خانه هم‌ولایتی‌شان را دیدند که به تلی از خاک تبدیل شده بود و هیچ‌کس از سرنوشت ساکنان آنجا اطلاعی نداشت. دقایقی از این حادثه می‌گذشت که با اطلاع روستاییان نخستین گروه‌های امدادی خود را به روستای سرله رساندند و تلاش‌ها برای نجات حادثه دیدگان آغاز شد. امدادگران یکی پس از دیگری پیکرهای ساکنان خانه را بیرون کشیدند و در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که هر 4نفر جان خود را از دست داده‌اند.

عارف شرهانی، سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این‌باره گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که نشت گاز باعث وقوع این انفجار شده است و در این حادثه این خانه به‌طور کامل تخریب شده بود. او ادامه داد: 4قربانی حادثه همگی اعضای یک خانواده بودند که پیکرهای‌شان به پزشکی قانونی منتقل شد. به‌گفته او علت نشت گاز از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

3قربانی قاتل خاموش

در حادثه‌ای دیگر که در منطقه خنداب واقع در استان مرکزی اتفاق افتاد 2پسر جوان به‌دلیل بی‌احتیاطی و استفاده از زغال برای گرم شدن جان خود را از دست دادند. این حادثه ساعت 12:15دقیقه ظهر روز شنبه به پلیس گزارش شد و به‌دنبال آن گروهی از مأموران همراه با امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند. آنجا خانه باغی کوچک بود که 2پسر 19و 25ساله برای استراحت به آنجا رفته بودند. آنها شب قبل برای گرم شدن در اتاقکی که آنجا قرار داشت از زغال استفاده کرده بودند که همین اشتباه بزرگ موجب گازگرفتگی هر دو نفر شد و وقتی امدادگران اورژانس بالای سرشان رسیدند دیگر کار از کار گذشته و هر دو نفر جان باخته بودند. همچنین شواهد نشان می‌داد که چند ساعتی از فوت آنها گذشته و پیکرهای‌شان بدون اینکه کسی از حادثه تلخی که اتفاق افتاده با خبر باشد در اتاقک باغ مانده بود.

قربانی دیگر قاتل خاموش، مردی میانسال از اهالی روستای موت‌آباد شهرستان اراک بود. او نیز در خانه مشغول استراحت بود که نشت گاز منواکسیدکربن از بخاری باعث مسمومیت شدید او شد و زمانی امدادگران اورژانس به محل حادثه رسیدند که ساعتی از فوتش می‌گذشت.

دکتر محمد پروهان، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اعلام جزئیات این دو حادثه گازگرفتگی مرگبار گفت: 3نفر دیگر نیز شامل یک زن و 2کودک در شهرستان محلات با گاز مونواکسیدکربن دچار مسمومیت شدند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و از مرگ نجات یافتند. به‌گفته او وضعیت این افراد مطلوب گزارش شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها