کد خبر: 581046
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۴ ۱۰:۵۸:۲۶
| |

مرگ مادر و 2 فرزندش به دلیل گازگرفتگی

زن سبزواری و ۲ فرزند دختر و پسر 7 و ۱۱ ساله‌اش در حادثه گازگرفتگی جان باختند.

مرگ مادر و 2 فرزندش به دلیل گازگرفتگی
کد خبر: 581046
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۴ ۱۰:۵۸:۲۶

مسوول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سبزوار گفت: اعضای یک خانواده شامل یک مادر و ۲ فرزندش بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در این شهر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، محمد همتی اظهار داشت: این حادثه دیشب در خیابان جهاد سبزوار روی داد که بر اثر آن این زن و ۲ فرزند دختر و پسر 7 و ۱۱ ساله‌اش جان باختند و بررسی های اولیه حاکی از آن است که بی‌توجهی به نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز این رویداد را رقم زده است.

وی تاکید کرد: با توجه به آغاز فصل سرد، انتظار می‌رود شهروندان نکات ایمنی را در استفاده اصولی و ایمن از وسایل گازسوز جدی بگیرند تا شاهد حوادث دلخراشی از این دست نباشیم.

گازگرفتگی از شایعترین مسمومیت های شیمیایی منجر به فوت است که در نتیجه غفلت و رعایت نکردن اصول ایمنی رخ می‌دهد.

علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شبیه سرماخوردگی است به طوری که فرد مسموم ابتدا دچار آبریزش بینی، سردرد و سوزش چشم می‌شود ولی با توجه به اینکه بسیاری از گازگرفتگی‌ها شب‌هنگام و در زمان خواب اتفاق می افتد، افراد متوجه این علائم نمی‌شوند.

سردرد، احساس خستگی، تهوع و استفراغ دیگر علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن هستند که تداوم آن منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می‌شود.

مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن بسته به شدت آن، عوارض مختلفی بر روی مغز، کبد، کلیه، جریان خون و دستگاه تنفسی بر جای می‌گذارد، با این وجود این مسمومیت در شمار حوادث قابل پیشگیری است که نیازمند حساسیت و رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها