کد خبر: 584635
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۰۷:۳۰:۰۸
| |

افشای راز مخوف قاتل سریالی دختران 37سال پس از مرگش

37 سال بعد از مرگ قاتل آمریکایی سرنخ‌هایی به دست آمده که نشان می‌دهد او قاتل سریالی 4 دختر جوان بود.

افشای راز مخوف قاتل سریالی دختران 37سال پس از مرگش
کد خبر: 584635
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۰۷:۳۰:۰۸

« 37سال پس از مرگ رالف هاول در یک تصادف رانندگی، آزمایش دی‌ان‌ای ثابت کرد که او قاتل دختر دانشجویی است که بیش از 40سال پیش در شهر همیلتون آمریکا به قتل رسیده است. با فاش شدن این راز دادستان‌ها معتقدند که رالف هاول نه‌تنها دختر دانشجو، بلکه 3دختر دیگر را هم در دهه 70میلادی در ایالت اوهایو به قتل رسانده است.

به گزارش همشهری به نقل از سی‌بی‌اس، از اکتبر 1976تا آوریل 1978، حداقل 4دختر که 3نفر از آنها نوجوان بودند، در شهر همیلتون ایالت اوهایو با شگردی مشابه به قتل رسیدند. بررسی‌های پلیسی از این حکایت داشت که عامل قتل هر 4دختر بی‌گناه احتمالا یک نفر بوده که پس از حمله به آنها، به قربانیانش تجاوز کرده و سپس آنها را به قتل رسانده است. یکی از قربانیان دختر 19ساله‌ای به نام شریل تامپسون بود؛ دانشجوی سال اول دانشگاه سینسیناتی که یک شب برای دیدن دوستش در یک کلوب شبانه از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. در آن زمان پلیس و خانواده شریل تامپسون جست‌وجوهای گسترده‌ای را برای پیدا کردن این دختر انجام دادند اما در نهایت 2هفته بعد جسد بی‌جان شریل در ساحل رودخانه پیدا شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که او قربانی یک قاتل بی‌رحم شده و وی پس از تجاوز به دختر دانشجو، او را خفه کرده و جسدش را به داخل رودخانه انداخته است.

در آن زمان پلیس حدس می‌زد که قتل شریل تامپسون با قتل 3دختر دیگر که در این منطقه رخ داده ارتباط دارد و احتمالا قاتل همه آنها یک نفر است اما سال‌ها تحقیقات پلیسی نتوانست راز این پرونده را فاش کند و عامل این جنایات هرگز دستگیر نشد.

آزمایش دی‌ان‌ای

تنها سرنخی که از قاتل شریل تامپسون وجود داشت، نمونه دی‌ان‌ای بود که از عامل جنایت به‌جا مانده بود. این سرنخ سال‌ها در آزمایشگاه جنایی نگهداری می‌شد تا اینکه از چند ماه پیش، پلیس از یک شرکت خصوصی برای کشف راز این پرونده قدیمی کمک گرفت. شرکت خصوصی مورد نظر در زمینه آزمایش ژنتیک فعالیت می‌کرد. به همین دلیل بانک اطلاعاتی کاملی از دی‌ان‌ای افراد مختلف داشت.

این شرکت پس از دریافت دی‌ان‌ای قاتل، بررسی‌های خود را آغاز کرد. این بررسی‌ها آنها را به گروه  خاصی  محدود کرد که دی‌ان‌ای آنها شباهت زیادی به دی‌ان‌ای قاتل داشت. این افراد همگی اعضای یک فامیل بودند اما بررسی‌ها نشان می‌داد دی‌ان‌ای قاتل متعلق به هیچ‌ یک از آنها نیست اما بی‌شک قاتل یکی از اقوام آنهاست. در ادامه تحقیقات، معلوم شد یکی از اعضای این خانواده فردی به نام رالف‌هاول بوده است؛ مردی که بررسی سوابق او نشان می‌داد یک‌بار به جرم آدم‌ربایی و شروع به تجاوز دستگیر و زندانی شده بود.

رالف هاول راننده توزیع روزنامه معروف شهر بود که طبق اطلاعات موجود در پرونده‌اش، در دهه 70دختری را با فریب به داخل ماشین توزیع روزنامه کشانده و پس از آن تلاش کرده بود که با فشار دادن گلوی این دختر او را خفه کند اما دختر جوان موفق شده بود در درگیری با این مرد از داخل ماشین بیرون بپرد و فرار کند. به‌دست آمدن این اطلاعات باعث شد که رالف هاول پس از گذشت 40سال از قتل شریل تامپسون 19ساله به‌عنوان تنها مظنون این جنایت مورد نظر قرار بگیرد.

نبش قبر

برای کشف حقیقت باید از این مرد آزمایش دی‌ان‌ای انجام می‌شد اما این امکان وجود نداشت. چرا که رالف 37سال پیش و در جریان یک تصادف رانندگی کشته شده و به خاک سپرده شد. با این حال به دستور دادستان شهر همیلتون، دستور نبش قبر و انجام آزمایش دی‌ان‌ای صادر شد و پس از بیرون کشیدن بقایای جسد این مرد و انجام آزمایش‌های تخصصی، معلوم شد که دی‌ان‌ای به جا مانده از قاتل شریل تامپسون با دی‌ان‌ای رالف مطابقت دارد.

جوزف دیترز، دادستان شهرهمیلتون که به تازگی کیفرخواست قتل درجه یک علیه رالف هاول به اتهام قتل شریل تامپسون 19ساله را صادر کرده، می‌گوید: من در دوران دادستانی چندین قاتل زنجیره‌ای را تحت تعقیب قرار دادم و حالا هم شک ندارم که رالف هاول با اینکه 37سال از مرگش می‌گذرد، یکی از آنها بوده است.

با کشف این حقیقت مأموران پلیس به سراغ خانواده دختر دانشجو رفتند و به آنها گفتند که قاتل شریل شناسایی شده اما سال‌ها از مرگش می‌گذرد و با درخواست این خانواده بود که دادستان به‌رغم اینکه قاتل هرگز محاکمه نخواهد شد، علیه او کیفرخواست صادر کرد و حالا پلیس احتمال می‌دهد که رالف هاول نه‌تنها عامل قتل دختر دانشجو بلکه قاتل 3دختر نوجوان دیگری است که بیش از 40سال از قتل آنها می‌گذرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها