کد خبر: 578949
|
۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ۰۹:۴۲:۵۹
| |

کلاهبرداری با همراه بانک جعلی

کلاهبردار اینترنتی اعتراف کرد یک نرم‌افزار جعلی شبیه همراه بانک اصلی طراحی کرده و با این روش از تعداد زیادی از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

کلاهبرداری با همراه بانک جعلی
کد خبر: 578949
|
۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ۰۹:۴۲:۵۹

کلاهبردار اینترنتی که با استفاده از یک همراه بانک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز 500 میلیون ریال از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

شاکی در اظهارات خود عنوان کرد برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب‌ کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتارشده است.

متخصصان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و بکارگیری اقدامات تخصصی مجرم را شناسایی کردند و متوجه شدند افراد زیادی توسط این شیاد سایبری مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

این کلاهبردار اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با ادله دیجیتال موجود در پرونده اظهار داشت یک نرم‌افزار جعلی شبیه همراه بانک اصلی طراحی کرده و با این روش از تعداد زیادی از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها