کد خبر: 582720
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ابهام در مرگ مرد جوان با تبرئه همسر خیانتکار

زن جوان متهم به قتل شوهرش بود اما در تمام مراحل رسیدگی به پرونده تاکید کرده بود بی‌گناه است.

ابهام در مرگ مرد جوان با تبرئه همسر خیانتکار
کد خبر: 582720
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۹:۳۰:۰۰

زن جوانی که متهم بود با همدستی یک پزشک شوهرش را به قتل رسانده با رأی دادگاه تبرئه شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این زن در اعترافاتش گفته بود با شوهرش درگیری داشته و بارها خیانت دیده و خیانت کرده بود اما هرگز راضی به مرگ شوهرش نبود.

مرگ پرراز و رمز سعید سال ۹۵ اتفاق افتاد. همسر سعید با پلیس تماس گرفت و خبر داد شوهرش در خانه جان باخته است. ماموران پلیس بلافاصله به خانه این زوج رفتند و جسد سعید با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

فتانه ۳۶ساله به ماموران پلیس گفت: من و دخترم تارا در خانه بودیم که شوهرم از محل کار به خانه آمد و شام خورد. او کنار سفره شام دراز کشید و خوابش برد. چند ساعت بعد وقتی متوجه شدم پتو از روی شوهرم کنار رفته بالای سر او رفتم و متوجه شدم از دهانش کف خارج شده و نفس نمی‌کشد. فهمیدم سعید جان سپرده است.

با اظهارات این زن ماموران پلیس به بررسی پرداختند و به اختلاف‌های دنباله‌دار فتانه و سعید پی بردند. در این میان پزشکی قانونی علت فوت را مسمومیت با سیانور اعلام کرد. با اعلام نظر کارشناسان پزشکی قانونی، پرونده رنگ‌وبویی جنایی به خود گرفت و پدر و مادر سعید از عروس‌شان شکایت کردند.

چند سرنخ

ماموران پلیس به بررسی پرداختند و دریافتند در فاصله ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ که سعید جان سپرده فتانه ۱۲ مرتبه با پزشکی به نام محمود تماس گرفته است.

با افشای این ماجرا فتانه تحت بازجویی قرار گرفت و به درگیری با همسرش اعتراف کرد.

او گفت: من و همسرم با وجود داشتن یک دختر همیشه با هم اختلاف داشتیم و حتی چند بار مچ یکدیگر را گرفته بودیم؛ اما من از نحوه مرگ شوهرم اطلاعی ندارم و احتمالاً شوهرم با خوردن سیانور خودکشی کرده است.

این زن ادامه داد: آن شب با پزشک ۵۰ساله تماس گرفتم و درباره مسائل کاری از او سوال پرسیدم.

به این ترتیب پزشک میانسال بازداشت شد اما از تماس‌های ردوبدل‌‌شده بین او و فتانه ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: من اصلاً آن شب با فتانه تماسی نگرفته بودم. قبلاً او را می‌شناختم و چند بار با هم رابطه کاری داشتیم.

وقتی پدر، مادر و دوستان سعید اعلام کردند قربانی مردی سرخوش و اهل تفریح و ورزش بوده و شب حادثه نیز مانند هفته‌های قبل همراه دوستانش به فوتبال رفته و از  سلامت جسمانی برخوردار بوده است فرضیه خودکشی سعید رنگ باخت.

همچنین در فاز دیگری از تحقیقات روشن شد، فتانه به تازگی از شوهرش شکایت کرده و کار به کنترل خطوط تلفنی آنها کشیده شده بود.

به این ترتیب با توجه به وجود اختلاف‌های شدید میان سعید و همسرش، تماس‌های برقرارشده میان فتانه و پزشک میانسال، اظهارات دوستان سعید و اینکه آن شب غیر از همسر و فرزند قربانی کسی در خانه نبوده و با توجه به اثربخشی فوری سم سیانور، برای فتانه به اتهام قتل همسرش و برای محمود به اتهام معاونت در این جنایت کیفرخواست صادر و پرونده‌شان به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و آنها پای میز محاکمه ایستادند.

در دادگاه

در ابتدای جلسه پدر قربانی گفت: چون عروسم مادر نوه‌ام است از او شکایتی ندارم و به خاطر قتل پسرم دیه می‌خواهم.

اما مادر مقتول درخواست قصاص کرد.

سپس زن جوان به دفاع ایستاد و گفت: من در همه مراحل بازجویی گفته‌ام همسرم را نکشتم. قبول دارم با او اختلاف داشتم اما راضی به مرگش نبودم. من و دخترم در خانه بودیم که همسرم فوت شد و بعد از کالبدشکافی متوجه شدیم او به خاطر سم سیانور جان سپرده است.

سپس پزشک میانسال به دفاع ایستاد و گفت: من اصلاً قربانی را نمی‌شناسم. با همسر او رابطه کاری داشتم و چند تماس مرا گرفتار دادگاه کرد. من اتهامم را قبول ندارم.

قاضی خطاب به اولیای دم گفت: حاضرید قسم بخورید که متهمان در مرگ پسرتان مقصر هستند یا چنانچه متهمان قسم بخورند بی‌گناه هستند، قسم آنها را قبول دارید؟

پدر و مادر قربانی گفتند حاضر به ادای قسم نیستند و قسم بی‌گناهی دو متهم را نیز قبول ندارند.

به این ترتیب با توجه به اینکه مدرکی مبنی بر گناهکاری همسر قربانی و پزشک میانسال در قتل مرد جوان به دست نیامد، قضات آنها را از دست داشتن در قتل تبرئه و حکم به آزادی‌شان را صادر کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها