کد خبر: 581485
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۰۷:۴۲:۳۹
| |

رهایی گروگان ایرانی در ترکیه

مرد ایرانی در ترکیه گروگان گرفته شده بود که پلیس ایران از طریق اینترپل او را نجات داد.

رهایی گروگان ایرانی در ترکیه
کد خبر: 581485
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۰۷:۴۲:۳۹

گروگان ایرانی که در دام گروگانگیران خطرناک در ترکیه گرفتار شده بود، با پیگیری پلیس اینترپل ایران آزاد شد.

به گزارش جام‌جم، چند روز قبل خانواده‌ای با مراجعه به پلیس آگاهی از گروگان ‌گرفته‌شدن فرزندشان در ترکیه خبر دادند. آنها در شکایت خود به ماموران گفتند: فرزندمان برای کاری در ترکیه حضور داشت. چند روزی از او بی‌خبر بودیم تا این‌که دیروز فیلمی برای‌مان ارسال شد که در آن افرادی فرزندمان را گروگان گرفته و او را به‌شدت شکنجه می‌کردند. آنها برای آزادی او درخواست پول کرده و تهدید می‌کردند اگر زودتر پول را به آنها ندهیم، پسرمان را می‌کشند.

پس از این شکایت پرونده‌ای دراین‌باره تشکیل و تحقیقات پلیسی آغاز شد. در بررسی ماموران مشخص شد گروگانگیری در ترکیه و توسط یک گروه گانگستری خطرناک رخ‌داده و جان گروگان در خطر است. گروگانگیران بعد از اولین تماس خود فیلم‌هایی از شکنجه گروگان ایرانی را  برای خانواده‌اش فرستادند تا آنها را مجبور به پرداخت زودتر پول کنند.

با توجه به حساسیت ماجرا، پرونده با دستور قضایی و برای پیگیری به پلیس بین‌الملل ایران ارسال شد. مراتب بلافاصله به افسر رابط پلیس اینترپل ایران در ترکیه اعلام شد و از طریق او پلیس این کشور در جریان گروگانگیری قرار گرفت.

با اطلاعات و سرنخ‌هایی که پلیس ایران در اختیار طرف ترکیه‌ای قرار داده بود، مخفیگاه گروگانگیران شناسایی شد و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند. گروگان ایرانی هم آزاد شد و به‌زودی به کشور بازمی‌گردد.

سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل فراجا دراین‌باره گفت: «پس از ارسال گزارش و با تشکیل حلقه همکاری میان پلیس بین‌الملل فراجا، پلیس آگاهی فراجا و افسر رابط پلیس بین‌الملل مستقر در آن کشور مشخص شد گروگان در وضعیتی نامطلوب و تحت شکنجه‌های روانی و جسمی قرار دارد. با تلاش مأموران و اقدامات و تحقیقات گسترده پلیسی و پس از هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با وزارت امور خارجه و همکاری خوب افسر رابط پلیس بین‌الملل فراجا و پلیس آن کشور، آدم‌ربایان دستگیر شدند و گروگان آزاد شد.»

وی با بیان این‌که شناسایی و دستگیری متهمان بین‌المللی در دستورکار پلیس بین‌الملل فراجا قرار دارد، خاطرنشان کرد: «پلیس بین‌الملل فراجا با متهمان بین‌المللی با قاطعیت برخورد می‌کند و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها