عملیات پلیس برای نجات 2 گروگان در نقطه صفر مرزی

2گروگان ماه‌ها در نقطه صفر مرزی در چنگ آدم‌ربایان اسیر بودند تا اینکه بالاخره آزاد شدند.

عملیات پلیس برای نجات 2 گروگان در نقطه صفر مرزی
کد خبر: 581480
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۰۷:۱۵:۱۹

وقتی مأموران پلیس در حال تحقیق برای شناسایی ربایندگان پسر جوان بودند، آدم‌ربایان برای رسیدن به خواسته‌شان دومین نفر را هم ربودند غافل از اینکه درنهایت به دام پلیس خواهند افتاد.

به گزارش همشهری، خرداد امسال مأموران پلیس شهرستان دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد در جریان ربوده شدن پسر جوانی در این شهر قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد پسر جوان زمانی که در حال عبور از یکی از خیابان‌ها بود، هدف حمله چند مرد ناشناس قرار گرفته و آنها با تهدید، وی را ربوده و با خود برده بودند.

آدم‌ربایان پس از ربودن پسر جوان در تماس با خانواده او درخواست چند میلیارد تومان پول نقد کردند. این در حالی بود که با اطلاع پلیس از این ماجرا، تحقیقات برای شناسایی آدم‌ربایان و آزادی جوان ربوده شده آغاز شده بود. کارآگاهان در همان بررسی‌های اولیه متوجه شدند که پشت‌پرده این گروگانگیری افرادی آشنا بوده‌اند که با خانواده جوان ربوده شده اختلاف مالی داشته و با این کار قصد داشتند به پول‌شان برسند. درحالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت، دومین آدم‌ربایی نیز رخ داد. این بار نوجوانی 15ساله از سوی افرادی ناشناس ربوده شد و وقتی پلیس وارد ماجرا شد، مشخص شد که هر دو آدم‌ربایی با هم مرتبط هستند. در حقیقت آدم‌ربایان برای اینکه به خواسته‌شان برسند و طرف مقابلشان را بیشتر تحت فشار قرار دهند دست به آدم‌ربایی دوم زده بودند و همین باعث شد که این بار پلیس با حساسیت بیشتری پرونده را پیگیری کند. سردار کیقباد مصطفایی، فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این خبر گفت: به محض دریافت خبر گروگانگیری اول، با هماهنگی و همراهی مقامات قضایی استان و شهرستان، موضوع را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دادیم و 2 تیم از ورزیده‌ترین نیرو‌های مجموعه پلیس آگاهی استان برای آزادی فرد ربوده شده وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: وقتی آدم‌ربایی دوم رخ داد، عزم پلیس آگاهی جزم و محرز شد که این موضوع از پیچیدگی خاصی برخوردار است. مصطفایی افزود: با بررسی‌های گسترده، سرنخ‌هایی به‌دست آمد که نشان می‌داد گروگان‌ها به نقطه صفر مرزی در استان‌های شرقی کشور منتقل شده و در آنجا نگه‌داری می‌شوند. با این حال محل اختفای تعدادی از آدم‌ربایان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شد و در چند عملیات ضربتی، آنها دستگیر شدند.

وی گفت: دستگیری تعدادی از آدم‌ربایان باعث شد که یکی از گروگان‌ها آزاد شود اما بقیه متهمان حاضر نبودند دومین گروگان را رها کنند. این در حالی بود که تحقیقات نشان می‌داد این فرد در یکی از استان‌های شرقی و در نقطه صفر مرزی نگه‌داری می‌شد. به‌گفته سردار مصطفایی، در ادامه تحقیقات، چند تیم عملیاتی راهی استان شرقی می‌شود و توانستند در یک عملیات ضربتی دومین گروگان را نیز آزاد کنند و این فرد پس از انتقال به دهدشت در آغوش خانواده‌اش قرار گرفت. براساس این گزارش، برای متهمان این پرونده قرار قانونی صادر شده و تمامی آنها در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها