کد خبر: 579178
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پسر روانی به جرم قتل پدر پای میز محاکمه رفت

متهم که بیمار روانی تشخیص داده شده بعد از بستری طولانی‌مدت و بهبود نسبی به دادگاه برده و به اتهام قتل پدرش محاکمه شد.

پسر روانی به جرم قتل پدر پای میز محاکمه رفت
کد خبر: 579178
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۹:۳۰:۰۰

پسر جوانی که در پی بیماری روانی پدرش را به قتل رسانده است اختلاف عقیده و تحقیر از سوی پدرش را دلیل قتل عنوان کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این مرد جوان با وارد کردن ضرباتی بر بدن پدرش او را به قتل رساند و با شکایت مادرش بازداشت شد.

متهم دو بار تحت بررسی پزشکی قانونی قرار گرفت و هر دو بار هم بیماری روانی او تایید شد.

قتل پدر سالخورده

سال 98 بود که ماموران پلیس با تماس زنی در جریان قتل مردی سالخورده قرار گرفتند. این زن به ماموران گفت پسرش با وارد کردن ضربات چاقو پدرش را کشته است. وقتی ماموران در محل حاضر شدند با جسد مواجه شدند.

مادر متهم گفت: شوهرم با پسرم درگیر شدند و در آن درگیری بیوک با چاقو چند ضربه به پدرش زد و فرار کرد.

ماموران پلیس به ردیابی پسر 28 ساله پرداختند و او را بازداشت کردند.

بیوک که آثار بریدگی روی دستانش نمایان بود مدعی شد به خاطر شکستن شیشه آسیب دیده اما وقتی فهمید پلیس به حقیقت پی برده است به قتل پدرش اعتراف کرد.

اعتراف به قتل پدر

پسر جوان درباره درگیری خانوادگی گفت: سال‌هاست من و پدرم با هم اختلاف سلیقه داریم. او رابطه خوبی با من نداشت و بارها قصد داشت آبروی مرا پیش دیگران ببرد. او با بدگویی پیش دوستان و اقوام می‌خواست اعتبار مرا از بین ببرد. رفتارهای او باعث شده بود به مرگم راضی باشم. درگیری‌های من و پدرم همیشگی بود. او چند بار مرا کتک زده بود. حتی یک بار سرم را داخل توالت فرنگی گرفت و می‌خواست مرا خفه کند.

او ادامه داد: تحمل رفتارهای پدرم را نداشتم. به همین خاطر آخرین بار وقتی با هم بحث‌مان شد، کار به درگیری کشید. سپس او به حمام رفت. وقتی از حمام برگشت از شدت عصبانیت با چاقویی که همراهم بود چند ضربه به او زدم و خانه را ترک کردم.

بیوک در بخش دیگری از اعترافاتش مدعی شد با پدرش اختلاف عقیده داشت. او گفت: من و پدرم اختلاف داشتیم، اختلاف‌مان هم جدی بود و به لحاظ عقیدتی با هم مشکل داشتیم. پدرم خیلی من را محدود می‌کرد.

تایید اختلال روانی متهم به قتل

پسر جوان که درباره انگیزه قتل اظهارات ضد و نقیضی مطرح کرده بود برای بررسی سلامت روان به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان اعلام کردند او به اختلالات روانی مبتلاست و هنگام ارتکاب جرم مسئول اعمال خود نبوده است.

با اعتراض به این نظر، متهم این بار به کمیسیون پنج‌نفره پزشکی قانونی معرفی شد. این بار نیز کارشناسان اعلام کردند بیوک به بیماری روانی مبتلاست و باید بستری شود و تحت درمان قرار گیرد.

به این ترتیب پسر جوان مدتی در بیمارستان روانی بستری شد و بعد از بهبود نسبی سرانجام چند روز قبل در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه وکیل اولیای دم در جایگاه ویژه ایستاد و از طرف دو خواهر متهم درخواست قصاص را مطرح کرد.

سپس متهم به دفاع پرداخت و گفت: من پدرم را به خاطر مشکلات عقیده‌ای او کشتم. در آن درگیری ابتدا جلو رفتم تا او مرا بکشد اما او کشته شد.

او درباره نحوه قتل گفت: من چیزی به خاطر ندارم و نمی‌توانم آن صحنه‌ها را به یاد بیاورم. حتی نمی‌دانم ضربه‌ها را به کجا زدم.

بنا بر این گزارش در نهایت قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها