«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

محاکمه جوانی که دهمین فرزند دایی‌اش را کشت

متهم ادعا می‌کند در یک درگیری خانوادگی ضربه چاقو را ناخواسته به پسردایی‌اش وارد کرد.

محاکمه جوانی که دهمین فرزند دایی‌اش را کشت
کد خبر: 578989
|
۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ۱۹:۳۰:۰۰

پسر جوانی که در یک درگیری خانوادگی دهمین فرزند دایی‌اش را به قتل رسانده مدعی شد هجوم ناگهانی مقتول و سایر اعضای فامیل باعث شد او دست به قتل بزند. 

به گزارش اعتمادآنلاین، این پرونده یک سال قبل تشکیل شد و با گزارش درگیری منجر به قتل ماموران بلافاصله رهسپار محل شدند و به تحقیق پرداختند. شواهد نشان می‌داد پسر جوانی به نام نعیم از ناحیه گردن چاقو خورده و تسلیم مرگ شده است.

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل و متهم ۲۰ساله به نام قادر که در محل حضور داشت بازداشت شد. 

متهم به قتل پسردایی‌اش اعتراف کرد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من و نعیم هم‌سن‌وسال بودیم و از بچگی با هم بزرگ شدیم. ما هیچ اختلافی با هم نداشتیم و من ناخواسته باعث مرگ او شدم.

متهم ادامه داد: آن روز شوهرخاله و پسرخاله‌هایم مهمان خانه ما بودند که سر موضوعی با هم درگیر شدیم. درگیری لفظی ادامه داشت تا اینکه آنها به سمتم حمله‌ور شدند و مرا کتک زدند. من هم از ترسم به آشپزخانه دویدم. آنها دنبالم آمدند و درگیری را ادامه دادند. من در یک لحظه چاقوی آشپزخانه را برداشتم و آن را بی‌هدف بالای سرم چرخاندم که چاقو ناخواسته با پسردایی‌ام که در آن دعوا حضور داشت برخورد کرد.

به دنبال اظهارات متهم و بازسازی صحنه جرم، برای او کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

درخواست قصاص برای خواهرزاده

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند و سپس دایی مقتول به عنوان ولی دم درخواست قصاص کرد. 

دایی متهم گفت: من ۱۰ فرزند دارم و قادر پسر کوچکم را از من گرفت. من برای او قصاص می‌خواهم.

سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من قصد کشتن پسردایی‌ام را نداشتم. او از برادر به من نزدیک‌تر بود و از مرگ او داغدار هستم.

قادر در تشریح جزئیات درگیری خونین گفت: آن روز شوهرخاله و پسرخاله‌هایم که ۶ نفر بودند به خانه ما آمدند و دعوا راه انداختند. آنها یکباره به سمتم حمله‌ور شدند و مرا کتک زدند. در یک لحظه به آشپزخانه رفتم و در حالی که گیج شده بودم و سرم پایین بود ضربه‌ای را با چاقو به بالای سرم زدم که ناخواسته چاقو با پسردایی‌ام برخورد کرد و موجب مرگ او شد.

سپس متهم به درخواست قضات دادگاه، صحنه درگیری را بازسازی کرد و گفت: باور کنید من روی زمین افتاده بودم و در یک لحظه که توانستم بلند شوم چاقو را بالای سرم چرخاندم. اصلاً ندیدم چاقو به چه کسی برخورد کرد. اگر قصد قتل داشتم در همان اتاق و قبل از اینکه کتک بخورم ضربه می‌زدم. مرگ پسردایی‌ام ناخواسته رخ داد و من شرمنده دایی و زن‌دایی‌ام هستم.

در پایان جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها