کد خبر: 578567
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۰۷:۴۳:۱۱
| |

دختر جوان برای فرار از درخواست رابطه مرتکب قتل شد

دختر جوان که مدعی بود از خودش دفاع کرده از قتل عمد مبرا دانسته و به پرداخته دیه محکوم شده بود که به زودی آزاد می‌شود.

دختر جوان برای فرار از درخواست رابطه مرتکب قتل شد
کد خبر: 578567
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۰۷:۴۳:۱۱

دختر جوانی که با فاصله گرفتن از قصاص در قتل نامزدش به پرداخت دیه محکوم شده بود، به زودی از زندان آزاد می‌شود.

به گزارش جوان، ساعت ۲۳:۵۵ شامگاه ۲۱ مرداد‌ماه ۹۳ به مأموران پلیس خبر رسید مرد ۳۵ ساله‌ای که با اصابت ضربه چاقو زخمی شده برای درمان به یکی از بیمارستان‌های غرب تهران منتقل شده است.

با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری شهرزیبا برای بررسی موضوع راهی بیمارستان شدند که دریافتند مرد جوان که پیروز نام دارد، دقایقی بعد از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت خونریزی دراتاق عمل فوت کرده است.

خبر مرگ پیروز، پرونده حادثه را وارد مرحله تازه‌ای کرد و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دستور بازپرس جنایی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

نخستین بررسی‌ها نشان داد مرد فوت شده در خانه زن جوانی در درگیری با نامزدش به نام نازی زخمی شده و بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

اظهارات صاحبخانه

مأموران در نخستین گام به سراغ صاحبخانه رفتند و از وی تحقیق کردند. زن جوان به مأموران پلیس گفت: «نازی دوست صمیمی من است و همیشه به خانه‌ام رفت و آمد می‌کند. قرار بود محل زندگی‌ام را تغییر دهم، به همین خاطر در حال جمع کردن اسباب و اثاثیه خانه بودم که نازی هم برای کمک به خانه‌ام آمد. ما در حال کار بودیم که نامزد نازی تلفن زد و او هم گفت پیش دوستم هستم و آدرس خانه مرا برایش فرستاد. ساعتی بعد پیروز در حالی که مقداری میوه و خوراکی و شام خریده بود وارد خانه شد. پس از اینکه شام خوردیم، آن‌ها با هم صحبت کردند، اما دقایقی بعد صحبت‌های آن دو به درگیری لفظی کشیده شد. من از داخل پذیرایی به اتاق دیگری رفتم که ناگهان صدای دلخراش پیروز را شنیدم. وقتی وارد پذیرایی شدم، دیدم او خونین روی زمین افتاده است و نازی هم رنگ و رویش زرد شده و توان حرف زدن ندارد. پس از این پیکر خونین او را به بیمارستان منتقل کردیم، اما متأسفانه فوت کرد.»

دفاع کردم

مأموران پلیس در ادامه نازی را بازداشت و از وی تحقیق کردند. متهم در بازجویی‌ها گفت: «من معتاد به شیشه بودم و مدتی پیش در یکی از بوستان‌های تهران با پیروز که او هم معتاد به شیشه بود، آشنا شدم. ما شیشه مصرف می‌کردیم و قرار بود با هم ازدواج کنیم. مدتی گذشت تا اینکه با هم اختلاف پیدا کردیم و از آن زمان به بعد گاهی با یکدیگر درگیر می‌شدیم. شب حادثه او به خانه دوستم آمد و درخواست رابطه داشت که با هم درگیر شدیم. او به من حمله کرد و من هم چاقوی میوه‌خوری را که روی میز بود، برداشتم و ضربه‌ای به او زدم. من قصد قتل نداشتم و فقط می‌خواستم از خودم دفاع کنم.»

قتل شبه‌عمد

متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. اولیای دم برای متهم درخواست قصاص دادند، اما متهم در جلسه دادگاه گفت که قصد قتل نداشته و فقط برای دفاع از خود دست به چاقو برده است. در پایان جلسه، هیئت قضایی متهم را از قتل عمد تبرئه کرد و وی را به جرم قتل شبه‌عمد به پرداخت دیه و چهار سال و چهار ماه حبس محکوم کرد.

رأی دادگاه در شعبه ۱۶ دیوان عالی کشور تأیید و پرونده برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

پرداخت دیه

سپس متهم برای سپری کردن محکومیتش راهی زندان شد. متهم دوران محکومیت خود را طی کرده بود، اما توان پرداخت دیه مرد فوت شده را نداشت، به همین خاطر در زندان بود تا اینکه یک روز قبل تیم صلح و سازش مستقر در دادسرای امور جنایی تهران با کمک خیرین، دیه پیروز را به اولیای دم پرداخت کرد.

بدین ترتیب متهم پس از هشت سال حبس به زودی از زندان آزاد می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها