کد خبر: 577238
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۰۷:۵۴:۴۰
| |

نقشه صراف ورشکسته برای سرقت ۳۰۰ میلیاردی

مرد صراف با همدستی 3 دزد حرفه‌ای از یکی از همکارانش سرقت مسلحانه انجام داد.

نقشه صراف ورشکسته برای سرقت ۳۰۰ میلیاردی
کد خبر: 577238
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۰۷:۵۴:۴۰

صراف ورشکسته وقتی فهمید صاحب یکی از صرافی‌ها مقدار زیادی دلار در گاوصندوقش نگهداری می‌کند با همدستی سه سارق حرفه‌ای به صورت مسلحانه دست به سرقت زد. متهمان که هیچ ردی از خود به‌جا نگذاشته بودند، در تحقیقات فنی به دام مأموران پلیس افتادند و به سرقت ۳۰۰ میلیارد تومانی اعتراف کردند.

به گزارش جوان، یکی از روز‌های زمستان سال قبل به مأموران پلیس تهران خبر رسید چهار سارق مسلح نقابدار به یک مغازه صرافی در خیابان شریعتی دستبرد زده‌اند و پس از گروگانگیری شاگرد مغازه و دوستش، ۳۰۰ میلیاردتومان دلارسرقت کرده و از محل گریخته‌اند.

وقتی مأموران پلیس به محل حادثه رسیدند، دریافتند لحظاتی قبل چهار سارق نقابدار که مسلح به سلاح کلاشنیکف بودند وارد مغازه صرافی می‌شوند و پس از بستن دست و پای شاگرد مغازه و دوستش و سرقت دلار از مغازه فرار می‌کنند تا اینکه صاحب صرافی وارد مغازه می‌شود و با دیدن این صحنه موضوع را به مأموران پلیس خبر می‌دهد.

شاگرد مغازه در توضیح ماجرا گفت: «هر روز صبح صرافی را باز می‌کنم و ساعتی بعد هم صاحب مغازه می‌آید. دقایقی قبل همراه یکی از دوستانم داخل مغازه نشسته بودیم که ناگهان چهار مرد نقابدار و مسلح به کلاشنیکف وارد صرافی شدند و تهدید کردند هیچ حرکتی نکنیم. آن‌ها ما را کف مغازه خواباندند و دست و پایمان را با طناب و چشمانمان را با پارچه‌ای بستند و بعد هم از من خواستند کلید گاوصندوق را در اختیار آن‌ها قرار دهم. به آن‌ها گفتم کلید گاوصندوق دست صاحب مغازه است، اما یکی از آن‌ها که اطلاعاتی درباره صرافی داشت، می‌دانست کلید گاوصندوق دست من است. آن‌ها مرا تهدید به مرگ کردند و من هم مجبور شدم کلید را به آن‌ها بدهم. سارقان مسلح حدود ۱۰ دقیقه ما را گروگان گرفتند و پس از سرقت دلار‌های گاوصندوق از مغازه بیرون رفتند. ما خیلی تلاش کردیم دست و پایمان را باز کنیم، اما موفق نشدیم تا اینکه صاحب مغازه آمد و ما را نجات و موضوع را به پلیس خبر داد.»

صاحب مغازه هم گفت: «وقتی وارد صرافی شدم، فهمیدم سارقانی به مغازه‌ام دستبرد زده‌اند، چون شاگردم و دوستش دست و پا بسته کف مغازه رها شده بودند و بعد هم که به سراغ گاوصندوق رفتم، دیدم همه دلار‌ها را که به پول ایران میلیارد‌ها تومان می‌شد، سرقت کرده‌اند.»

بازداشت چند مظنون

با طرح این شکایت تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به دستور قاضی محمد ولدی‌بیرانوند، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ برای شناسایی عاملان سرقت وارد عمل شدند.

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد سارقان مسلح نقابدار پس از وارد شدن به صرافی دوربین‌های مداربسته مغازه را تخریب و هارد آن را برداشته‌اند تا هیچ ردی از خود به‌جا نگذارند.

از سوی دیگر مشخص شد دوربین‌های مداربسته اطراف مغازه هم سارقان را در حال فرار با پای پیاده نشان می‌دهد. مأموران پلیس در ادامه تحقیقات میدانی با توجه به اظهارات صاحب مغازه چند نفر را به عنوان مظنون بازداشت کردند، اما در بررسی‌های فنی و بازجویی‌ها متوجه شدند هیچ یک از دستگیر شده‌ها در سرقت مسلحانه دست نداشته‌اند؛ بنابراین تمامی مظنونان را آزاد کردند.

همدستی مرد صراف در سرقت

پس از آزادی چند مرد دستگیر شده، مأموران تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه متوجه شدند سارقان با دو موتورسیکلت که در یکی از کوچه‌های اطراف صرافی پارک بوده از محل فرار کرده‌اند. بررسی‌ها نشان داد سارقان برای اینکه شناسایی نشوند پلاک دو موتورسیکلت را پوشانده‌اند، اما مأموران پلیس موفق شدند پس از چند ماه کار فنی مالک یکی از موتورسیکلت‌ها را که مرد جوانی به نام احسان است شناسایی و بازداشت کنند.

متهم پس از بازداشت، طراح اصلی نقشه سرقت از صرافی خیابان شریعتی را مرد صرافی به نام بهروز معرفی و اعتراف کرد روز حادثه همراه مرد صراف و دو نفر از دوستانش به نام‌های صیاد و کیوان به صورت مسلحانه سرقت کرده‌اند.

با اعتراف متهم، مأموران پلیس صیاد و کیوان را در تهران بازداشت کردند، اما متوجه شدند مرد صراف از تهران به مکان نامعلومی گریخته است. مأموران در نهایت چند روز قبل مخفیگاه بهروز را در باغی حوالی شهرستان شهریار شناسایی و وی را بازداشت کردند.

اعترافات ضد و نقیض

سه متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند، اما بهروز در حالی که همه شواهد و دلایل نشان می‌داد او هم یکی از اعضای باند سارقان است، جرم خود را انکار کرد و در ادعایی گفت: «من خودم دلارفروشی داشتم و با این سه نفر هم دوست بودم، اما روز حادثه همراه آن‌ها نبودم. آن‌ها اطلاعاتی درباره صرافی خیابان شریعتی از من گرفتند، اما خبر نداشتم که قصد سرقت دارند.».

اما یکی از متهمان در بازجویی‌ها، طراح و مغز متفکر سرقت از صرافی را بهروز معرفی کرد و در توضیح ماجرا گفت: «بهروز دوست ما بود و مغازه صرافی داشت و دلار خرید و فروش می‌کرد تا اینکه متوجه شدیم ورشکسته شده است. او بدهکار شده بود و به صرافی شریعتی هم رفت و آمد داشت و با مغازه و سیستم امنیتی و ورود و خروج صاحب مغازه هم آشنایی کامل داشت. دو، سه هفته قبل از سرقت به سراغ ما آمد و پیشنهاد سرقت از صرافی را مطرح کرد. او حتی گفت خبر دارد که به زودی صاحب مغازه مقدار زیادی دلار خریداری و در مغازه‌اش نگهداری می‌کند. او این را هم به ما گفت که صاحب صرافی دیر به مغازه‌اش می‌آید و کلید گاوصندوق را هم در اختیار شاگردش قرار داده است.»

وسوسه شدیم

متهم ادامه داد: «او، ما را وسوسه کرد و ما هم وقتی دیدیم در این سرقت پول خوبی گیرمان می‌آید، قبول کردیم. سپس اسلحه و لوازم مورد نیاز را تهیه کردیم و یک هفته هم صرافی را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتیم. روز حادثه چهار نفری در نزدیکی صرافی کمین کردیم تا اینکه شاگرد مغازه همراه پسر جوان دیگری در مغازه صرافی را باز کرد. سپس به داخل مغازه هجوم بردیم و دست و پای آن‌ها را بستیم و پس از سرقت میلیارد‌ها تومان از آنجا فرار کردیم.» متهمان در ادامه برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • قفل ضد زورگیری ارسالی در
    دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱

    گاوصندوق باید مجهز به قفل ضد زورگیری باشه وگرنه فقط یک جعبه آهنی هستش که کار دزدان را راحت میکنه چون دزدان بدون نیاز به هیچ تخصصی و فقط با تهدید و ارعاب میتونن همه چیزو با هم سرقت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها