کد خبر: 574468
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۰۷:۳۸:۲۲
| |

نجات ۲قاتل پشیمان با کمک هدیه تهرانی

2 متهم به جرم قتل به قصاص محکوم شده بودند اما با کمک هدیه تهرانی به زندگی بازگشتند.

نجات ۲قاتل پشیمان با کمک هدیه تهرانی
کد خبر: 574468
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۰۷:۳۸:۲۲

دو قاتل که به خاطر قتل‌های جداگانه در زندان کرمانشاه بودند، با کمک هدیه تهرانی توانستند دیه اولیای دم را پرداخت کنند و از قصاص رها شوند.

به گزارش جام‌جم، اولین اعدامی که بخشیده شد پسری ۲۴ساله است که بیست‌وهفتم آبان سال۹۷ با شلیک گلوله در نفت‌شهر استان کرمانشاه هم‌خدمتی‌اش را کشته و بعد خودش را به رئیس پادگان تسلیم کرده بود. او روانه زندان گردید و در جلسه محاکمه‌اش مدعی شد اختلاف و درگیری با هم‌خدمتی‌اش نداشته و ناخواسته تیری از سلاحش به سمت او شلیک کرده، عمدی در کار نبوده و پشیمان است. پس از رسیدگی به این پرونده، قضات قتل را شبه‌عمد تشخیص داده و  او به پرداخت دیه محکوم شد. این باعث شد خانواده مقتول به این رای اعتراض کرده و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شود. قضات دیوان عالی کشور رای دادگاه را شکستند و پرونده او دوباره در دادگاه به جریان افتاد که این بارهم متهم گفته‌های قبلی خود را تکرار کرد اما قضات حکم به قصاص وی دادند که این رای در دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام دادگستری استان کرمانشاه ارسال شد. نهم شهریور امسال این سرباز برای اجرای حکم در زندان کرمانشاه پای چوبه‌دار رفت که با تلاش واحد صلح‌وسازش دادگستری و نیز گروه چتر نجات‌ نفس، این اعدامی توانست مهلت سه‌هفته‌ای برای جلب رضایت از خانواده مقتول بگیرد. درحالی‌که چند روز به پایان این مهلت قانونی مانده بود، تلاش‌ها نتیجه داد و با برگزاری گلریزان به کمک نیکوکاران و بازیگرانی چون هدیه تهرانی و مدیر یک ساندویچی معروف، ۱۰۰میلیون تومان دیه این زندانی تهیه و با پرداخت آن به خانواده مقتول، سرباز اعدامی نجات یافته و بخشیده شد. به‌زودی او آزاد و بعد از چهار سال نزد خانواده‌اش بازمی‌گردد.

 خودکشی در زندان

دومین زندانی که در جریان این گلریزان دیه ۱۰۰میلیون تومانی‌اش برای آزادی فراهم شد، مردی ۳۲ساله بود که نوزدهم آذر سال ۹۰ در جریان درگیری خانوادگی پدر شوهرخواهرش را در اوج خشم و عصبانیت در کرمانشاه به قتل رساند. او بعد از سه سال فرار سرانجام در سال ۹۳ دستگیر شد. متهم با تلاش واحد صلح‌و‌سازش توانسته بود به شرط پرداخت دیه به اولیای‌دم، رضایت بگیرد اما خانواده مرد زندانی قادر به تامین این پول نبودند. حتی پسر زندانی امیدی به تهیه شدن این پول نداشت و ۱۱سال را به‌سختی در زندان گذرانده بود. او یک شب قبل از تهیه این پول توسط خیرین، در زندان خودکشی کرد که ناموفق بود و زنده ماند. بعد از به‌هوش‌آمدن در بیمارستان، متوجه شد نیکوکاران به کمکش آمده و دیه ۱۰۰میلیون تومانی را پرداخت کرده‌اند و کابوس اعدامش تمام شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها