کد خبر: 572437
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

درخواست اولیای دم برای آزادی سریع‌تر قاتل

متهم و مقتول بر سر یک تکه لوله ضایعاتی با هم درگیر شده بودند.

درخواست اولیای دم برای آزادی سریع‌تر قاتل
کد خبر: 572437
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ۱۹:۳۰:۰۰

مردی که بر سر یک تکه لوله آب اقدام به قتل کرده بود با رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد. اولیای دم واسطه شدند تا دادگاه جنبه عمومی‌ جرم را برای متهم زندان طولانی در نظر نگیرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که در زمان وقوع قتل ۲۳ساله بود حالا با گذشت نزدیک به هشت سال از حادثه در آستانه آزادی قرار گرفته است.

دستگیری قاتل توسط مردم

ساعت ۴ بعدازظهر بیست و هشتم بهمن سال ۹۴ عابرانی که از میدان محمدیه عبور می‌کردند با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدند. درگیری مرد جوان با یک مرد سالخورده بالا گرفته بود که مرد جوان با میله آهنی چندین ضربه به سر مرد سالخورده زد و گریخت. شاهدان با تعقیب مرد جوان او را دستگیر کردند و افسران کلانتری ۱۱۶ را در جریان نزاع خونین قرار دادند. سپس پیکر نیمه‌جان مرد سالخورده به بیمارستان منتقل شد.

مجید ۳۵ساله در بازجویی‌ها به درگیری خونین به خاطر جمع‌آوری ضایعات اعتراف کرد. ساعتی بعد از بیمارستان بهارلو خبر رسید ابراهیم ۶۹ساله به خاطر آسیب‌دیدگی شدید مغز جان سپرده است.

به این ترتیب مجید در ادامه تحقیقات به تشریح درگیری خونین پرداخت و گفت: در پیک موتوری مشغول به کار بودم و با مسافرکشی زندگی‌ام را می‌گذراندم؛ اما وضع مالی‌ام بد بود. چند روز بود که موتور خراب شده و آن را برای تعمیر به تعمیرگاه سپرده بودم اما هزینه پرداخت آن را نداشتم. حتی چند روز بود که چیزی نخورده بودم و گرسنه بودم. به همین خاطر تصمیم گرفتم از داخل سطل زباله، ضایعات جمع کنم و بفروشم تا بتوانم شکمم را سیر کنم و هزینه تعمیر موتور را هم بپردازم. میله آهنی را برداشتم و با آن مشغول گشتن در سطل زباله بودم که پیرمرد سر رسید. او هم در حال جمع‌آوری ضایعات بود اما وقتی چشمش به میله آهنی‌ای که در دستم بود افتاد، گفت میله متعلق به اوست. به او گفتم اشتباه می‌کند اما به میله چسبیده بود و می‌خواست هر طور شده آن را از من بگیرد. من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم با او درگیر شدم و هفت ضربه با میله آهنی به سرش زدم.

مجید سپس در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در آن جلسه برادر مقتول گفت: ابراهیم ۶۹ سال داشت و تنها زندگی می‌کرد. او دستفروش بود ولی نمی‌دانم چرا بر سر جمع‌آوری ضایعات با متهم درگیر شد. من و دو خواهرم برای قاتل برادرم حکم قصاص می‌خواهیم.

در پایان جلسه مجید به قصاص محکوم شد. این حکم در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و مهر تایید خورد. به این ترتیب مجید در یک‌قدمی‌ چوبه دار قرار گرفت.

رضایت اولیای دم بعد از ۸ سال

هشت سال بعد از حادثه اولیای دم مقتول اعلام گذشت کردند. برادر مقتول که در دادگاه حاضر شده بود گفت: ما همچنان درخواست قصاص داشتیم، برادر متهم خیلی به ما التماس کرد. او زندگی سخت برادرش را به ما نشان داد، متوجه شدیم خانواده خوبی هستند و از بدبختی چنین اتفاقی افتاده است. ما هم قبول کردیم در قبال دریافت دیه گذشت کنیم. من در این سال‌ها متوجه شدم متهم متنبه شده است و از دادگاه درخواست دارم با توجه به اینکه متهم پشیمان است و آدم بدی هم نیست دادگاه مساعدت کند و بیشتر از این او را در زندان نگه ندارد.

برادر مقتول سپس از متهم خواست تا از این پس خوب زندگی کند و دست به خلاف نزند.

با پایان جلسه دادگاه قضات شعبه ۱۰ برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها