«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بخشش مرد محکوم به مرگ در آخرین روزهای زندگی

متهم در جریان یک درگیری در حمایت از برادرش مرتکب قتل شد اما این اتهام را قبول نداشت.

بخشش مرد محکوم به مرگ در آخرین روزهای زندگی
کد خبر: 569862
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۹:۳۰:۰۰

مردی که در حمایت از برادرش مرتکب قتل شده بود در حالی که مدت زیادی به زمان اجرای حکم قصاص نمانده بود موفق به جلب رضایت اولیای دم شد و از مرگ نجات یافت.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که مردی جوان است هفت سال قبل در جریان درگیری شریک سابق برادرش را زخمی کرده و مرد مجروح چند ماه بعد فوت کرده بود. هر چند متهم مدعی بود او مرتکب قتل نشده اما دادگاه این ادعا را رد کرد.

درگیری به خاطر مشتری

هفت سال قبل خانواده مردی به نام بهروز به پلیس گزارش دادند که بهروز فوت کرده و عامل قتل او مردی به نام حامد است. خانواده بهروز به ماموران گفتند: چهار ماه قبل مردی به نام بهروز که برادر شریک حامد بود با او درگیر و با وارد کردن ضرباتی باعث مرگ حامد شد.

با شکایت خانواده بهروز، متهم بازداشت شد. او اتهام قتل را رد کرد و گفت: بهروز چهار ماه بعد از اینکه من با او درگیر شدم جانش را از دست داد. او خوب شده و از بیمارستان مرخص شده بود، بنابراین من مرتکب قتل او نشدم.

با این حال با توجه به درخواست اولیای دم و نظریه پزشکی قانونی کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی همسر مقتول به عنوان قیم فرزندش اعلام گذشت کرد اما مادر او درخواست قصاص کرد.

سپس متهم در جایگاه ایستاد. او گفت: من اتهام را قبول ندارم. البته قبول دارم با مقتول درگیر شدم.

او گفت: مقتول و برادرم کارگاه تولیدی داشتند و بعداز مدتی از هم جدا شدند. وقتی برادرم کار خودش را راه‌اندازی کرد مشتریان زیادی به سمت او آمدند. بهروز از این موضوع ناراحت بود و برای برادرم مزاحمت ایجاد می‌کرد. روز حادثه او به سمت برادرم حمله کرد و من در دفاع از برادرم او را زدم. من دو ضربه با کاردک به بهروز زدم که زخمی شد، بلافاصله هم او را به بیمارستان رساندیم و او بستری شد. مدتی بعد از بیمارستان مرخص شد و زندگی خودش را ادامه می‌داد که یکباره متوجه شدم فوت کرده است. بعد هم من را به اتهام قتل بازداشت کردند.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکل من بی‌گناه است. طبق نظریه پزشکی قانونی علت فوت عفونت بوده است. مقتول خودش بعد از ترخیص از بیمارستان به عفونت بدنش توجهی نکرده است. پزشکان به او هشدار داده بودند. دو بار هم پزشکی قانونی به نفع موکل من رأی داده است. موکل من برای پسر مقتول خانه خرید و رضایت او را جلب کرد اما مادر مقتول درخواست پول زیادی دارد که از عهده موکل من خارج است.

در نهایت هیات قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.

این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد و برای اجرا به دادسرای جنایی تهران رفت، اما در نهایت با برگزاری جلسات صلح و سازش مادر مقتول نیز رضایت داد.

از قتل پشیمانم

متهم این بار به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد. او در جلسه دادگاه ابراز پشیمانی کرد و گفت: من به هیچ وجه راضی به مرگ حامد نبودم و باز هم می‌گویم که عدم پیگیری خودش باعث مرگش شد اما من محکوم شدم و حکم دادگاه را هم قبول دارم. من هزینه زیادی متحمل شدم تا بتوانم رضایت بگیرم. از قضات درخواست بخشش دارم.

با پایان جلسه دادگاه هیات قضات برای تصمیم‌گیری درباره جنبه عمومی جرم وارد شور شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها