کد خبر: 565509
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۸:۱۰:۳۰
| |

پایان 7 سال زندگی زیر سایه طناب دار

اولیای دم با توجه به اینکه مرد قاتل، سابقه کیفری نداشته و در زندان نیز متنبه شده و کارهای خلاف را کنار گذاشته بود، برای رضای خدا از قصاص قاتل گذشت کردند.

پایان 7 سال زندگی زیر سایه طناب دار
کد خبر: 565509
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۸:۱۰:۳۰

مرد ضایعات جمع‌کن که هنگام درگیری با میله آهنی، دست به جنایت زده بود، پس از 7 سال به خاطر رضای خدا از سوی خانواده مقتول بخشیده شد.

به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از عصر چهارشنبه 28 بهمن سال 94 و به‌دنبال درگیری مرگبار در خیابان خیام جنوبی به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که مرد 65 ساله‌ای در این درگیری زخمی شده و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

در تحقیقات میدانی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دریافتند مقتول ضایعات جمع کن بوده و با ضربه آهنی به سرش از سوی مردی 34 ساله به نام هوشنگ به قتل رسیده است.

با شناسایی هویت متهم تحقیقات برای دستگیری او ادامه یافت و درنهایت 72 ساعت بعد، مرد جوان دستگیر شد. او در تحقیقات گفت: چند وقت قبل برای کار به تهران آمدم، اما زندگی در تهران خیلی سخت بود. چون کار مناسبی پیدا نکرده بودم تصمیم گرفتم موتورسیکلتی قسطی بخرم و با آن کار کنم، تا اینکه این اواخر موتورم خراب شد و چون نمی‌توانستم کار کنم پول‌هایم نیز تمام شد و اوضاع و احوالم خیلی بد بود بنابراین تصمیم گرفتم با پیدا کردن ضایعات و فروش آنها هزینه چند روزم را تأمین کنم.

قتل بر سر میله آهنی

متهم ادامه داد: روز حادثه به خانه رفتم و یک میله آهنی برداشتم و به سراغ یک سطل زباله رفتم تا شاید داخل آن ضایعاتی پیدا کنم. در آنجا بجز من مقتول هم بود که میان زباله‌ها به‌دنبال ضایعات می‌گشت. ناگهان چشمش به میله‌ای که دستم بود افتاد و آن را از دستم قاپید و مدعی شد که میله را او پیدا کرده است. درصورتی که میله را من از خانه آورده بودم، سر همین مسأله باهم دعوایمان شد که من او را هل دادم و با همان میله ضربه‌ای به سرش زدم.

با اعتراف متهم به جنایت، او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و پس از تکمیل تحقیقات پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. متهم با توجه به درخواست دو برادر و یک خواهر مقتول به قصاص محکوم شد.

با تأیید این حکم در دیوانعالی کشور، پرونده برای اجرا به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت ارجاع شد. در حالی که هوشنگ در چند قدمی چوبه دار قرار داشت چندین جلسه صلح و سازش توسط دادیار سید موسی رضازاده برگزار شد. در نهایت اولیای دم با توجه به اینکه محکوم سابقه کیفری نداشته و در زندان نیز متنبه شده و کارهای خلاف را کنار گذاشته بود، برای رضای خدا از قصاص قاتل گذشت کردند. با این گذشت، پرونده مرد ضایعاتی به دادگاه کیفری تهران ارسال خواهد شد تا این‌بار از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها