کد خبر: 568946
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حکم قصاص چشم برای متهم پرونده درگیری ناموسی

متهم ادعا می‌کند مردی که با شلیک او نابینا شده، مزاحم همسرش می‌شد اما شاکی این ادعا را قبول ندارد.

حکم قصاص چشم برای متهم پرونده درگیری ناموسی
کد خبر: 568946
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۹:۳۰:۰۰

مردی که در یک دعوای ناموسی چشم مزاحم همسرش را کور کرده حالا خودش به قصاص چشم محکوم شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که مردی جوان است مدعی است در دفاع از خودش شلیک کرده و اگر این کار را نمی‌کرد، مرد شاکی او را می‌کشت.

متهم که بعد از شلیک بازداشت شده بود به پلیس گفت: بهمن مدتی قبل مزاحم همسرم شده بود و دست‌بردار هم نبود. او می‌خواست هر طور شده کاری کند که همسر من طلاق بگیرد و با او ازدواج کند به همین خاطر هم با بهمن درگیر شدم. ما در چند مرحله درگیر شدیم و به او گفتم اگر دست برندارد او را می‌زنم. روز حادثه بهمن مقابل در خانه ما آمد و با سلاح تیر هوایی شلیک کرد، من هم برای اینکه با او مقابله کنم با تفنگ شکاری‌ای که داشتم به او شلیک کردم که تیر به چشمش برخورد کرد.

بعد از اعترافات متهم و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه 13 دادگاه کیفری استان تهران رفت.

جلسه رسیدگی

در جلسه رسیدگی به این پرونده کیفرخواست علیه متهم خوانده شد. سپس قربانی در جایگاه ایستاد. او گفت: چشم من نابینا شده و به قسمت‌هایی از بدنم هم ساچمه برخورد کرده و مجروح شده‌ام. من هیچ خواسته‌ای به جز اینکه متهم قصاص شود ندارم. او بارها به من حمله کرد و مرا زد. همسرش خودش دوست داشت با من در ارتباط باشد و من اصراری نداشتم. اتهام رابطه نامشروع را هم قبول ندارم، این مرد دروغ می‌گوید. او مرا کور کرده و باید مجازات شود.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت. او گفت: من به قصد کور کردن بهمن شلیک نکردم و برای دفاع از خودم این کار را کردم. او زندگی مرا نابود کرده بود. چندین بار گفتم پایش را از زندگی من بیرون بکشد. مدام به همسرم پیامک می‌داد. بارها به او گفته بودم این کار را نکند. اسنادش در پرونده موجود است.

متهم ادامه داد: بهمن به جای هر کاری فقط مرا تهدید می‌کرد. روز حادثه هم او مقابل خانه‌ام آمد و با دوستانش سروصدا راه انداخت و تیراندازی کرد. من هم در دفاع از خودم تیر شلیک کردم که به چشمش برخورد کرد. من به قصد کوری این کار را نکردم و از خودم و زندگی‌ام دفاع کردم.

بعد از گفته‌های متهم وکیل قربانی گفت: خواسته موکل من فقط قصاص است و خواسته دیگری ندارد.

در ادامه دادگاه از پزشکی قانونی استعلام کرد که آیا قصاص چشم ممکن است؟ پزشکی قانونی در دو نظریه اعلام کرد با توجه به اینکه عنبیه و مردمک و قرنیه کامل از بین نرفته است و چشم فقط دچار نابینایی است بنابراین قصاص ممکن نیست چون احتمال اینکه به قسمت‌های دیگر چشم آسیب وارد شود بسیار زیاد است.

قربانی و وکلیش به این نظریه اعتراض کردند و در نهایت هیات 9 نفره پزشکی قانونی اعلام کرد که امکان کور کردن متهم وجود دارد اما نمی‌توان به طور قطعی گفت به قسمت‌های دیگر چشم یا مغز او آسیب وارد نمی‌شود و احتمال اینکه به متهم آسیب وارد شود وجود دارد. در نهایت هیات قضات شعبه 13 وارد شور شدند و متهم را به قصاص چشم و پرداخت دیه به دلیل وارد کردن صدماتی به جز کوری به قربانی محکوم کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها