کد خبر: 560294
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۰۹:۰۴:۲۷
| |

کلاهبرداری ۴۵۰ میلیونی با لینک جعلی سامانه ثنا

پلیس هشدار داد پیامک‌هایی که از سمت ارگان‌های دولتی و با هدفی خاص برای کاربران ارسال می‌شود فرستنده‌ای معتبر داشته و فاقد هرگونه لینک است.

کلاهبرداری ۴۵۰ میلیونی با لینک جعلی سامانه ثنا
کد خبر: 560294
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۰۹:۰۴:۲۷

یک کلاهبردار که با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی سامانه ثنا، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، در پی شکایت یک نفر از شهروندان زرندیه مبنی بر اینکه با ورود به لینکی ناشناس با عنوان سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی مبلغ 450 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت شده است بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

 شاکی در اظهارات خود گفت: برای مشاهده ابلاغیه در پیامک ارسالی وارد لینک معرفی‌شده، شدم که پس از ورود و پرداخت 20 هزار ریال برای دریافت خدمات سامانه ثنا، متوجه شدم علاوه بر اینکه خدماتی دریافت نکرده‌ام، 450 میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.

با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده و مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی بازگردانده شد.

سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از هموطنان خواست که به هیچ وجه لینک‌های موجود در پیامک‌ها را باز نکنند. او گفت: پیام‌های ارسال‌شده از سر شماره‌های نامعتبر را نادیده بگیرید و توجه داشته باشید پیامک‌هایی که از سمت ارگان‌های دولتی و با هدفی خاص برای کاربران ارسال می‌شود فرستنده‌ای معتبر داشته و فاقد هرگونه لینک است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها