کد خبر: 556436
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۳:۲۲:۳۸
| |

اعضای کانال دوستیابی در تله شیاد حرفه‌ای

متهم از طریق نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شکات به مخاطبین آنها پیام می‌داد و با ارسال شماره کارت از آنها پول می‌گرفت.

اعضای کانال دوستیابی در تله شیاد حرفه‌ای
کد خبر: 556436
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۳:۲۲:۳۸

فردی که با ترفندی خاص از اعضای کانال دوستیابی کلاهبرداری می‌کرد، بعد از دستگیری به جرمش اعتراف کرد.

به گزارش اعتماد آنلاین، یکی از شهروندان چند روز پیش به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری وی در تلگرام از مخاطبان او کلاهبرداری کرده است.

شاکی توضیح داد:  در شبکه اجتماعی تلگرام در یک گروه دوستیابی عضو شدم و برای دوستی با شخصی ارتباط گرفتم. این فرد یک برنامه برایم ارسال کرد و گفت حتما آن را نصب کنم تا در آن بیشتر با هم آشنا شویم. برنامه را نصب کردم اما کار نکرد و متهم از طریق آن به حساب کاربری من دسترسی پیدا کرد. او پس از ارتباط با مخاطبینم با ارسال شماره کارت به آنها درخواست وجه کرد. 

کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم را  دستگیر  کردند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اشاره به افزایش تعداد شکات این پرونده در روند تحقیقات بیان داشت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا ضمن پذیرش اتهامش گفت از طریق نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شکات به مخاطبین آنها پیام می‌داد و با ارسال شماره کارت وجوه را دریافت می‌کرد و در مجموع حدود 2میلیارد ریال کلاهبرداری کرد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها