کد خبر: 554912
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۰۸:۰۰:۴۵
| |

نقشه پلید راننده قمارباز برای خانم دکتر

دزدان به راحتی توانسته بودند گاوصندوق خانم دکتر را که داخل آن پول، دلار، یورو، درهم و طلا و جواهرات بود خالی کنند. آنها تمام تابلوها، فرش‌های ارزشمند، مجسمه‌های عتیقه و گران‌قیمت را نیز سرقت کرده بودند که ارزش تمامی اموال سرقت شده حدود 6میلیارد تومان است.

نقشه پلید راننده قمارباز برای خانم دکتر
کد خبر: 554912
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۰۸:۰۰:۴۵

همه‌‌چیز از یک شرط بندی عجیب شروع شد. وقتی جوان معتاد در این شرط‌بندی باخت قرار شد به خانه یک پزشک ثروتمند دستبرد بزند اما این سرقت پایانی جز دستگیری برای او و همدستانش نداشت.

به گزارش همشهری، چند روز قبل زنی میانسال نزد مأموران پلیس رفت و خبر از دستبرد میلیاردی دزدان به خانه‌اش داد. خانم دکتر در توضیح ماجرا گفت: حوالی ظهر راننده شخصی‌ام به‌دنبالم آمد تا برای انجام کارهای اداری به دماوند برویم. من در خانه‌ای ویلایی در شمال پایتخت زندگی می‌کنم و آن روز در خانه را قفل کردم و به همراه راننده از تهران خارج شدم اما غروب که بازگشتم با صحنه عجیبی مواجه شدم. حفاظ در باز بود و وقتی وارد خانه شدم، همه اثاثیه به هم ریخته بود. پس از جست وجو داخل اتاق‌ها متوجه شدم زمانی که من در خانه نبودم دزدان وارد آنجا شده و به راحتی توانسته بودند گاوصندوق را که داخل آن پول، دلار، یورو، درهم و طلا و جواهرات بود خالی کنند. آنها علاوه بر این تمام تابلوها، فرش‌های ارزشمند، مجسمه‌های عتیقه و گران‌قیمت را سرقت کرده بودند که ارزش تمامی اموال سرقت شده حدود 6میلیارد تومان است. شاکی در ادامه سرنخی مهم را در اختیار پلیس قرار داد و گفت: موضوع عجیبی که فکرم را درگیرکرده این است که در ورودی رمزدار و ضد‌سرقت است. علاوه بر این قفل‌ها تخریب نشده‌اند و این یعنی فردی با کلید توانسته وارد خانه شده و نقشه سرقت را عملی کند.

با ثبت این شکایت، تیمی از مأموران پلیس آگاهی تهران راهی محل زندگی پزشک تهرانی شدند. در ادامه به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پرداختند و متوجه شدند که دزدان 2 نفر بودند اما صورتشان را با نقاب پوشانده بودند و چهره‌هایشان قابل تشخیص نبود. از سوی دیگر مالباخته به مردی جوان مشکوک بود. همان راننده‌ای که هر وقت کار اداری داشت، وی را به مقصدش می‌رساند و روز حادثه نیز او را به دماوند برده بود. وقتی مأموران روی جوان راننده متمرکز شدند به شواهدی دست یافتند که نشان می‌داد وی در این سرقت میلیاردی نقش داشته و او را بازداشت کردند. مرد جوان اگرچه سعی داشت خودش را بیگناه نشان بدهد اما سرانجام لب به اعتراف گشود و به سرقت از خانه زن میانسال با همدستی 2 نفر از دوستانش اقرار کرد.

 با اعتراف وی، مأموران موفق شدند 2 سارقی که به خانه خانم دکتر دستبرد زده بودند را دستگیر کنند که در بازرسی از مخفیگاه آنها، بخشی از اموال مسروقه کشف شد.

دزدان اقرار کردند که بخشی از اموال مسروقه مانند طلا و ارزها را فروخته‌اند و قرار بود به‌زودی بخش دیگری از اموال مسروقه را بفروشند که دستگیر شدند. در این شرایط هر 3متهم برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها