کد خبر: 554213
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ ۲۳:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از محاکمه یک خلافکار سابقه‌دار گزارش می‌دهد:

از شرکت در انتقام‌گیری عاشقانه تا هدایت باند مخوف سرقت

مجرم حرفه‌ای به دوستش کمک کرده بود تا شوهر زن مورد علاقه‌اش را به قتل برساند. او بعد از آزادی از زندان باند سرقت تشکیل داد.

از شرکت در انتقام‌گیری عاشقانه تا هدایت باند مخوف سرقت
کد خبر: 554213
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ ۲۳:۱۰:۰۰

مرد زندانی که در یک انتقام‌گیری خونین شرکت کرده و به اتهام معاونت در قتل در حبس بود، بعد از بیرون آمدن از زندان با تشکیل باند سرقت مسلحانه دست به سرقت‌های میلیاردی زد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رئیس این باند سرقت چند سال قبل به اتهام معاونت در قتل بازداشت و زندانی شده بود. او متهم بود با همکاری دوستش تازه‌دامادی را به خاطر ازدواج با دختری که دوست سابقه‌دارش عاشق او بود، به قتل رسانده است.

زن جوانی چهارم فروردین سال گذشته به اداره پلیس رفت و ماموران را از سرقت خانه ویلایی‌شان باخبر کرد. او که به‌شدت ترسیده بود، گفت: با مادرم و خواهرانم در یک خانه ویلایی در دهکده المپیک زندگی می‌کنیم. حوالی ساعت هشت شب در خانه بودیم که صدایی شنیدم. می‌خواستم به حیاط بروم که ناگهان چهار مرد در حالی‌که صورت‌شان را با نقاب پوشانده بودند وارد اتاق شدند. آنها از روی دیوار به داخل حیاط پریده بودند و اسلحه و قمه داشتند. سارقان من و چهار عضو دیگر خانواده‌ام را با اسلحه تهدید و سپس یک گردنبند و دستبند از من و خواهرم سرقت کردند. آنها برای ترساندن ما به‌طور وحشیانه برخی اثاثیه خانه را تخریب و فرار کردند. 

آغاز تحقیقات پلیس

با طرح این شکایت، ماموران به محل حادثه رفتند و با بررسی دوربین‌های مداربسته در اطراف خانه ویلایی متوجه شدند سارقان با خودروی پژوی سفیدرنگی که پلاک آن مخدوش شده بود، مرتکب سرقت شده‌اند. این سرنخ برای ماموران فایده‌ای نداشت؛ اما کارآگاهان در بررسی محل حادثه توانستند اثر انگشت یکی از سارقان را به دست بیاورند که در بررسی‌ها مشخص شد متعلق به یک متهم سابقه‌دار به نام سیاوش است که قبلا ۶ بار به اتهام جرائم مختلف دستگیر و محکوم به حبس شده بود.

با به دست‌آمدن این اطلاعات، مخفیگاه متهم و دیگر اعضای باند ردیابی شد. ماموران بعد از شناسایی متهمان دریافتند اعضای این باند قصد سرقت از یک منزل مسکونی حوالی نواب را دارند. به این ترتیب پلیس با کمین حوالی آن خانه و محاصره محل مورد نظر توانست سارقان را حین اجرای نقشه‌شان دستگیر کند. بعد از دستگیری متهمان مشخص شد دو نفر از آنها در سرقت از خانه ویلایی در دهکده المپیک نقش داشته، اما سه سارق دیگر به‌تازگی عضو این باند شده‌اند. بنابراین سارقان به اداره پلیس منتقل شدند و در روند بازجویی‌ها مشخص شد آنها در استان‌های فارس و خوزستان نیز با همین شیوه مرتکب سرقت مسلحانه شده‌اند.

ماموران همچنین دریافتند سرکرده باند، مردی به نام سیاوش است که چند سال قبل به اتهام معاونت در قتل بازداشت شده و پس از آزادی از زندان باند سرقت مسلحانه را تشکیل داده است. این مرد که با فرار به یکی از مرزهای شمال غربی قصد خروج از کشور را داشت بازداشت شد و در تحقیقات گفت: یکی از دوستانم چند سال قبل به خواستگاری دختری رفته بود، اما آنها در دوران نامزدی از یکدیگر جدا شدند. آن دختر بعد از جدایی، با فردی دیگر ازدواج کرد. دوستم برای انتقام، شوهر آن زن را به قتل رساند و دو نفر را هم زخمی کرد. چون شب حادثه همراهش بودم دستگیر شدم، به همین خاطر به اتهام معاونت در قتل به زندان افتادم.

متهم ادامه داد: چند سال زندان بودم و همانجا تصمیم گرفتم بعد از آزادی باند سرقت را تشکیل دهم. طبق نقشه، من و اعضای باند با نقاب وارد خانه‌های مورد نظر می‌شدیم. سپس اموال باارزش را به سرقت می‌بردیم. بعد از چند سرقت در استان‌های دیگر تصمیم گرفتیم به تهران بیاییم تا اینکه در سرقت دوم در تهران دستگیر شدیم.

محاکمه متهمان

در حالی‌که تلاش برای دستگیری یکی از متهمان ناکام مانده بود پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در نوبت رسیدگی روی میز هیات قضایی قرار گرفت.

با اعلام رسمیت جلسه، پنج شاکی یک به یک در جایگاه ایستادند و برای متهمان درخواست اشد مجازات کردند. سپس سردسته باند در جایگاه قرار گرفت و با اقرار به جرمش گفت: سرقت از خانه ویلایی را قبول دارم، اما شاکی اشتباه می‌کند و ما اسلحه گرم همراه نداشتیم. وسیله‌ای که دستمان بود قفل فرمان بود که شاکی به اشتباه آن را اسلحه دیده بود.

دیگر متهم پرونده نیز در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهامش گفت: من در یک شرکت باربری کار می‌کردم. آن روز باری به تهران رساندم و برای استراحت به خانه سیاوش رفتم. آن شب دیگر اعضای باند هم در آنجا بودند. بعد از کمی استراحت سیاوش پیشنهاد داد به خیابان برویم تا گشتی بزنیم. همینطور در خیابان‌ها می‌چرخیدیم که او پیشنهاد سرقت از خانه ویلایی را مطرح کرد. قبول کردیم و به آن خانه رفتیم. یکی از دوستانم مقابل در ایستاد و ما وارد خانه شدیم. قبول دارم قمه داشتیم، اما اسلحه گرم همراهمان نبود.

دیگر متهم نیز با قبول اتهام سرقت، حمل اسلحه گرم را انکار کرد و گفت: من نامزد داشتم. چند روزی برای خرید جهیزیه به تهران آمده بودم که شب حادثه با پیشنهاد سیاوش به خانه ویلایی دستبرد زدیم. پشیمانم و اشتباه کردم.

در آخر هیات قضایی بعد از دفاعیات دو متهم دیگر برای صدور رأی وارد شور شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها