کد خبر: 549838
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۰۹:۴۴:۱۶
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتقام‌گیری پلید مردان کینه‌جو از همسران سابق

سوء‌استفاده از عکس‌های خصوصی همسران سابق یکی از جرائمی است که باعث شده برخی مردان انتقام‌جو به خاطر آن دستگیر و زندانی شوند.

انتقام‌گیری پلید مردان کینه‌جو از همسران سابق
کد خبر: 549838
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۰۹:۴۴:۱۶

اختلافات خانوادگی زن و شوهرها گاه با طلاق پایان نمی‌یابد و یکی از طرفین همچنان در صدد ضربه زدن به طرف مقابل و انتقام‌گیری از اوست. یکی از جرائمی که برخی مردان علیه همسران سابق خود مرتکب می‌شوند انتشار عکس‌های خصوصی آنان به قصد آبروریزی و هتک حیثیت است.

در یکی از این پرونده‌ها زنی از اهالی استان خراسان جنوبی به پلیس فتا مراجعه کرد و در شکایتی گفت: شخصی ناشناس با انتشار تصاویر خصوصی‌ام در اینستاگرام موجب بر هم زدن آرامش روحی و روانی من و خانواده‌ام شده است.

این زن توضیح داد: مدتی است شخصی ناشناس اقدام به ارسال پیامک‌های حاوی الفاظ رکیک و توهین‌آمیز می‌کند و همچنین با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام به نام من و گذاشتن شماره تماسم موجب شده تا عده‌ای زیادی برایم مزاحمت تلفنی ایجاد کنند.

وقتی ماموران در این‌باره تحقیق کردند فهمیدند متهم این پرونده کسی جز شوهر سابق شاکی نیست. این مرد بعد از بازداشت منکر اتهامش شد ولی وقتی مدارک را علیه خودش دید گفت به قصد انتقام‌گیری از همسر سابقش دست به چنین کاری زده است.

زن ۲۴ساله دیگری که قربانی جرم مشابهی شده است با مراجعه به پلیس فتا چنین گفت: فردی ناشناس در فضای مجازی برای من و خانواده‌ام ایجاد مزاحمت کرده است. او با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی من به همراه شماره تلفنم کرده که این موضوع سبب هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت شده است.

کارشناسان پلیس فتا با توجه به مدارک موجود متهم را شناسایی و دستگیر کردند. این مرد که همسر سابق شاکی ۲۴ساله است، گفت: برای دور زدن مهریه و عدم پرداخت آن به همسر سابقم و با هدف انتقام‌جویی و تنبیه او دست به این کار زدم.

زنی اهل اسفراین یکی دیگر از شکات چنین پرونده‌هایی است. او در شکایت خود به ماموران پلیس فتا توضیح داد: فردی تصاویر شخصی و خصوصی من را در یک صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده و آبرویم را برده است.

افسران سایبری پلیس فتا پس از مطالعه اظهارات شاکی و بررسی همه جوانب پرونده با بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند رد پای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

متهم پس از دستگیری منکر هر گونه جرمی شد، ولی در نهایت اتهامش را پذیرفت و گفت: برای تلافی و انتقام از همسر سابقم با ایجاد چند صفحه جعلی با نام و مشخصات او دست به این اقدام زدم.

در پرونده‌ای مشابه زنی جوان به پلیس فتا کرمانشاه مراجعه و شکایتی را درباره انتشار اطلاعات خصوصی‌اش در فضای مجازی مطرح کرد. با اقدامات تخصصی و فنی صورت‌گرفته توسط کارشناسان پلیس، متهم شناسایی و احضار شد.

این مرد که همسر سابق شاکی بود، در تحقیقات انجام‌شده با پذیرش اتهام خود گفت: به علت مشکلات خانوادگی که با همسرش داشته پس از ۴۰ سال زندگی مشترک از او جدا شده است و به دلیل مشکلاتی که قبلاً با شاکی داشت اقدام به انتشار اطلاعات خصوصی وی در فضای مجازی کرده است.

سرهنگ علی عباسی کسانی، رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه، درباره چنین پرونده‌هایی متذکر می‌شود: فضای مجازی مکان مناسبی برای حل کردن اختلافات خانوادگی و همچنین انتقام‌جویی نیست، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود. برابر قانون هر گونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر و اطلاعات شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران‌ناپذیری برای فرد به همراه دارد.

سرهنگ یوسف شاکری، رئیس پلیس فتای استان خراسان شمالی، نیز در تحلیل چنین جرائمی خاطرنشان می‌کند: ایجاد هویت‌های مجازی و غیرواقعی در فضای مجازی باعث شده مجرمین یا کاربران فضای مجازی خیلی راحت‌تر از فضای حقیقی اخلاقیات را زیر پا بگذارند، این افراد معمولاً گمان می‌کنند در صورت شکستن خطوط قرمز اخلاقی و اجتماعی در فضای مجازی مورد سرزنش و یا مجازات قرار نمی‌گیرند، در صورتی‌که قانون‌گذار برای قانون‌شکنان و مجرمان در فضای مجازی نیز مانند فضای حقیقی مجازاتی متناسب در نظر گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها