اخاذی‌های 2 تبهکار با تقلید از فیلم صحنه‌زنی

متهمان با شناسایی خودروهای مدل بالا، صحنه‌سازی کرده و قبل از حضور پلیس از راننده حدود دو میلیون تومان می‌گرفتند تا از شکایت منصرف شوند.

اخاذی‌های 2 تبهکار با تقلید از فیلم صحنه‌زنی
کد خبر: 547446
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۰۸:۱۵:۰۰

دو تبهکار که به سبک فیلم صحنه‌زنی با تصادف‌های ساختگی از راننده خودروهای مدل بالا اخاذی می‌کردند، با تیزهوش مامور پلیس راهور، گرفتار شدند.

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته، تصادفی در بلوار دانشگاه کرج به پلیس راهور این شهر گزارش و ماموری برای بررسی صحنه تصادف راهی محل شد. بررسی‌ها نشان داد، خودروی هیوندای شاسی‌بلندی با دو عابر تصادف کرده و باعث آسیب به آنها شده است. راننده در تشریح ماجرا به افسر راهور گفت: امروز با سرعت کم در حال عبور از این بلوار بودم که صدای فریاد برخورد با بدنه خودرو در سمت شاگرد و فریاد دو مرد را شنیدم. وقتی پیاده شدم، دو مرد که پایشان را گرفته بودند، روی زمین افتاده بودند. من در رانندگی احتیاط می‌کنم و حواسم به آنها بود و مطمئنم با تصادف ساختگی، قصد اخاذی دارند. آنها حتی پیشنهاد دادند دو میلیون تومان به آنها بدهم تا کار به شکایت و دادسرا نکشد.

مامور  راهور با بررسی صدمات دو عابر و نحوه حرکت خودرو به ماجرا مشکوک شد، به همین دلیل به بررسی دوربین مداربسته مغازه‌ای پرداخت که در مقابل محل تصادف قرار داشت. بررسی این فیلم نشان داد، راننده درست گفته و تصادف، ساختگی و با هدف اخاذی بوده است. به این ترتیب دو متهم دستگیر و برای پیگیری پرونده به دادسرا منتقل شدند.

سرهنگ حمدا... رحمتی‌پور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز در این باره به جام‌جم گفت: با افشای موضوع، تحقیقات ادامه یافت و دریافتیم در دو سال گذشته متهمان ۱۹ بار با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و گزارش تصادف جرحی داده بودند. آنها با شناسایی خودروهای مدل بالا، صحنه‌سازی کرده و قبل از حضور پلیس از راننده حدود دو میلیون تومان می‌گرفتند تا از شکایت منصرف شوند. آنها طوری فضاسازی می‌کردند تا راننده متوجه غیرواقعی بودن تصادف نشود.

وی با اشاره به این‌که تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت تصادف جرحی، سریع با پلیس تماس گرفته و صحنه تصادف را برهم نزنند تا مورد بررسی قرار گیرد. رانندگان توجه داشته باشند، یکی از شگردهای این متهمان، ایجاد جو روانی برای راننده است تا قدرت تصمیم درست را از او بگیرند.

 بعد هم پیشنهاد پرداخت پول به جای شکایت و گرفتاری‌های بعد از آن است. به همین دلیل سعی کنید، خونسردی خود را حفظ کرده و بهترین تصمیم را گرفته و سریع با پلیس و نیروهای امدادی تماس بگیرید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها