کد خبر: 547123
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۱۱:۱۶:۱۴
| |

میوه‌فروش سیار حساب مشتریانش را خالی می‌کرد

مرد شیاد به‌عنوان میوه‌فروش دوره‌گرد در شهر می‌چرخید، کارت بانکی مشتریانش را کپی می‌کرد و به حساب آنها دستبرد می‌زد.

میوه‌فروش سیار حساب مشتریانش را خالی می‌کرد
کد خبر: 547123
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۱۱:۱۶:۱۴

مجرمی که در پوشش میوه‌فروش دوره‌گرد با روش اسکیمر بیش از 650 میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند،  دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین به نقل از پلیس فتا در پی شکایت شهروندی همدانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

ماموران پس از اخذ اظهارات شاکی، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا همدان مشخص شد قربانی این پرونده اطلاعی از نحوه برداشت از کارت خود را ندارد و می‌گوید کارت عابر بانک همیشه همراهش است.

در تحقیقات اولیه مأموران مشخص شد، کارت‌ بانکی مال‌باخته به‌وسیله دستگاه اسکیمر کپی‌برداری شده و از این طریق به وجوه آن‌ دسترسی پیداکرده‌اند.

در ادامه مأموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبردار میوه‌فروشی سیار دارد و با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی‌برداری از کارت عابر بانک می‌کند و پس از انتقال چندین‌باره وجوه در کارت‌های بانکی مختلف، درنهایت برای خرید طلا و جواهر به طلافروشی‌های سایر استان‌ها مراجعه و از کارت شناسایی جعلی به همراه پوشش چهره توسط ماسک برای خرید طلا استفاده می‌کند.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فتا همدان توضیح داد: کارشناسان مبارزه با اسکیمر با بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند متهم اصلی را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، مجرم را در محل اختفای خود در شهر همدان دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکی پرونده و مستندات جمع‌آوری‌شده توسط پلیس به کلاهبرداری از 3 نفر با این روش به ارزش ریالی حدود 650 میلیون ریال اعتراف کرد و بیان داشت پس‌ازاینکه کارت عابر بانک افراد را دریافت می‌کردم به دروغ می‌گفتم دستگاه پوز شارژ برقی ندارد و سپس به‌دوراز چشم آن‌ها اقدام به تهیه کپی از کارت را می‌کردم.

این مقام سایبری ادامه داد: شهروندان برای پیشگیری از سرقت به‌صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و واردکردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چراکه حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها