کد خبر: 546541
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

اعتماد آنلاین گزارش می‌دهد

مرد تاجر چگونه از چنگ آدم‌ربایان 40 میلیاردی نجات یافت

هوشیاری ماموران گشت پلیس باعث شد هر 4 عضو این باند آدم‌ربایی به دام بیفتند و مرد تاجر رها شود.

مرد تاجر چگونه از چنگ آدم‌ربایان 40 میلیاردی نجات یافت
کد خبر: 546541
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۰۷:۴۰:۰۰

نقشه اعضای باند آدم‌ربایی که با ربودن مردی تاجر قصد داشتند خانه ۴۰‌میلیاردی ‌او را به چنگ بیاورند با شکست مواجه شد و همگی دستگیر شدند.

به گزارش اعتماد آنلاین ماجرای این آدم‌ربایی  عصر روز پنج‌شنبه هفته گذشته و زمانی فاش شد که تیمی از ماموران پلیس در حال گشت‌زنی در ولنجک بودند. آنها به یک خودروی پژو که در کوچه‌ای توقف کرده ‌بود، ظنین شدند و با زیرنظر گرفتن آن مشاهده کردند سه مرد جوان در حالی‌که پریشان و نگران بودند از خانه‌ای ویلایی خارج شدند و سوار بر پژو قصد داشتند به همراه راننده سرعت محل را ترک کنند.

دستگیری مظنونان

در این هنگام بود که ماموران احتمال دادند این 4 مرد مرموز دزد خانه ویلایی باشند. به‌همین‌دلیل به آنها دستور ایست دادند. هرچند راننده سعی کرد فرار کند اما عاقبت خودرو در جریان یک تعقیب و گریز متوقف شد. ماموران وقتی پژو را بازرسی کردند سند خانه ویلایی را یافتند و به پرس‌وجو از 4 مظنون پرداختند.

این افراد ادعا می‌کردند جرمی مرتکب نشده‌اند اما ماموران گشت قانع نشدند. آنها به خانه موردنظر رفتند و بعد از ورود به آنجا مردی را مشاهده کردند که با دست و پای بسته در یک اتاق زندانی شده بود.

راز آدم‌ربایی

این مرد میانسال پس از آن‌که توسط ماموران رها شد، گفت 4 مرد او را ربوده‌اند. او که تاجر مقیم یکی از کشورهای خارجی است، توضیح داد: چندی پیش اعضای خانواده‌ام از ایران رفتند و قرار شد من هم پس از فروش ملک و املاکم نزد آنها بروم. خانه ویلایی‌ام  را که حدود ۴۰‌میلیارد تومان ارزش دارد برای فروش آگهی دادم تا اینکه دیروز مردی به من تلفن زد و گفت خانه‌ام را می‌خرد. او برای بازدید آمد و سپس قرار شد امروز به بنگاه برویم و قولنامه بنویسیم. او به من گفت سند خانه را همراه خودم ببرم، اما من وقتی سر قرار رفتم سند اصلی را نبردم. مرد خریدار همراه سه نفر دیگر سر قرار آمدند و به زور مرا سوار خودرو کردند. آنها با تهدید از من سفته گرفتند و مجبورم کردند پای قولنامه‌ای را که خودشان تنظیم کرده بودند، امضا کنم که من هم به ناچار این کار را انجام دادم.

مرد تاجر در ادامه اظهاراتش گفت: این 4 نفر می‌خواستند مرا به زور به دفترخانه‌ای ببرند تا سند خانه را به نام آن‌ها بزنم، اما وقتی متوجه شدند سند اصلی را همراه ندارم مرا به خانه‌ام بازگرداندند تا سند را بردارم. آنها دست و پایم را با طناب بستند و با جست‌وجو در خانه سند را پیدا کردند. در همین اثنا همدست‌شان که بیرون خانه منتظر بود تماس گرفت و سه نفر دیگر بدون اینکه مرا با خودشان ببرند از خانه فرار کردند.

اعتراف اعضای باند

4 متهم که دیگر راهی برای کتمان واقعیت نداشتند به ارتکاب این جرم و ربودن مرد تاجر اقرار کردند. سر دسته باند گفت: من شاکی را از دور می‌شناختم و با کمک سه نفر از دوستانم برای به چنگ آوردن خانه‌اش نقشه کشیدم. ما در خانه این مرد سند را پیدا کردیم  اما همدستمان که در کوچه منتظر ما بود تماس گرفت و گفت ماموران به او مشکوک شده‌اند و به همین دلیل به سرعت از خانه فرار کردیم اما در نهایت دستگیر شدیم.

بنا به این گزارش تحقیقا از متهمان ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها