کد خبر: 546468
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۵:۰۰:۰۴
| |

امیرعبداللهیان در گفت و گو با همتای اماراتی:

صهیونیست‌ها ریشه نا امنی در منطقه بوده و هستند

هیچ محدودیتی برای توسعه همه جانبه مناسبات وجود ندارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی گفت: ما جز خیر و امنیت و پیشرفت برای همسایگان، منطقه و امارات نمی‌خواهیم، اما صهیونیست‌ها ریشه نا امنی در منطقه بوده و هستند.

صهیونیست‌ها ریشه نا امنی در منطقه بوده و هستند
کد خبر: 546468
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۵:۰۰:۰۴

 حسین امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات عربی متحده امروز (شنبه)‌ ۲۰ فروردین ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ظرف روزهای گذشته با وزرای خارجه عراق،کویت، ترکمنستان، صربستان و مجارستان نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بود.

 روابط رو به پیشرفت ایران و امارات 

وزرای خارجه ایران و امارات عربی متحده در این تماس تلفنی درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اوضاع سوریه، تحولات در سرزمین‌های اشغالی و مذاکرات وین به رایزنی پرداختند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و ملت امارات، روابط دوجانبه را رو به پیشرفت خواند و گفت: دیدار و رایزنی‌های خوبی بین مقامات دو کشور برقرار شده است.

امیرعبداللهیان فعال شدن کمیته‌های روابط دوجانبه در موضوعات مورد توافق و تبادل هیأت‌ها را در تقویت و بسط مناسبات دوجانبه موثر خواند و افزود: هیچ محدودیتی برای توسعه همه جانبه مناسبات وجود ندارد.

طرفین در این گفت‌وگو بر اهمیت توسعه و گسترش همکاری‌ها بین بخش‌های خصوصی دو کشور تأکید کردند.

امیرعبداللهیان همچنین درباره بحران یمن، از برقراری آتش بس موقت در یمن استقبال و ابراز امیدواری کرد شاهد لغو کامل محاصره انسانی یمن و برقراری مذاکرات سیاسی همه طرف‌های یمنی باشیم. 

جز خیر و امنیت و پیشرفت برای همسایگان، منطقه و امارات نمی‌خواهیم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مشترکات دو کشور افزود: ما جز خیر و امنیت و پیشرفت برای همسایگان، منطقه و امارات نمی‌خواهیم، اما صهیونیست‌ها ریشه نا امنی در منطقه بوده و هستند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تهدیدی برای همه کشورهای منطقه خواند و گفت: باید تلاش کرد تا عوامل بحران آفرین نتوانند در منطقه جای پا پیدا کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها