کد خبر: 521102
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

روباتی که می‌تواند یک‌تنه بخش سرخ‌کردنی‌های رستوران را بگرداند

فیلیپی2 نام روباتی است که مخصوص بخش سرخ‌ کردن رستوران ساخته شده. این روبات قادر است در هر ساعت 60 سبد سرخ‌کردنی را پر و خالی کند. طراحان فیلیپی2 می‌گویند این مدل نسبت به نسخه قبلی آن بسیار پیشرفت کرده است.

روباتی که می‌تواند یک‌تنه بخش سرخ‌کردنی‌های رستوران را بگرداند
کد خبر: 521102
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- روبات برگر سرخ‌کن Flippy نسخه به‌روزشده‌ای دارد که میزو روباتیکز از آن با نام فیلیپی2 رونمایی کرده است. این سرآشپز با بازخوردی که سپتامبر 2020 هنگام شروع کار خود در شیکاگو، طی طرحی آزمایشی در بخش برگر رستوران زنجیره‌ای وایت‌کسل گرفت، قابلیت‌های جدیدی از خود ارائه داد و قادر است بخش سرخ‌کردنی‌ها را یک‌تنه اداره کند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «new atlas»، وضعیت اقتصادی حال حاضر تاثیر زیادی بر صنعت گردشگری و رستوران‌های فست‌فود گذاشته است. بسیاری از رستوران‌ها در آمریکا و کشورهای دیگر دچار کمبود نیروی کار شده‌اند که این امر منجر به افزایش قیمت‌ها، کاهش تنوع منو، کم شدن ساعات کاری و حتی تعطیلی کامل رستوران‌ها‌ شده است. جای تعجب نیست که در این شرایط تجهیزات خودکار و حتی هوش مصنوعی جایگزینی مناسب برای کارکنان آشپزخانه‌ها شوند.

ربات

فیلیپی در 2017 در کالیفرنیا رونمایی شد. این روبات دستگاه مستقلی است که از دید کامپیوتری و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا کارهای ساده آشپزخانه مثل سرخ کردن برگر را انجام دهد. این روبات انسان‌ها را از انجام کارهای خطرناک و نه‌چندان جالب مثل سرخ کردن و کار با روغن داغ نجات می‌دهد.

فیلیپی از اینکه ساعات طولانی کار فشرده انجام دهد و وظایف سنگینی را که نیاز به توان فیزیکی بالا دارند بر عهده گیرد خسته نمی‌شود، اما طرح آموزشی وایت‌کسل نشان داد که این روبات هنوز می‌تواند پیشرفت کند. فیلیپی طوری طراحی شده که در کنار انسان به راحتی کار کند و بخشی از حجم کار را بر عهده گیرد، اما مشخص شد که این روبات هنوز به همکاران انسان خود نیازمند است تا در موقعیت‌های مختلف و برای انجام کارهای پیچیده مثل سرخ کردن مواد غذایی به او کمک کنند.

با ترکیب فیلیپی2 با سیستم جدید AutoBin که می‌تواند غذاهای خاصی مثل پیازحلقه‌ای سرخ‌شده و مرغ را در سطل‌های مشخص قرار دهد، این روبات می‌تواند 2 برابر غذا آماده کند؛ مثلاً سبدها را پر و خالی کند و بازگرداند. به علاوه قادر است چند سطل سرخ‌کردنی را جابه‌جا کند و سبزی‌ها و ماهی‌ها را بدون مخلوط کردن طعم آنها سرخ کند.

ربات

طبق اظهارات میزو روباتیکز، فیلیپی2 می‌تواند ساعتی 60 سبد سرخ‌کردنی‌ را پر کند و در راهرو 56 درصد کمتر فضا اشغال کند. این روبات 13 درصد کوتاه‌تر از مدل پیشین خود است. همچنین سطوح کمتری دارد که این باعث می‌شود کمتر به تمیز کردن احتیاج داشته باشد و در نتیجه هزینه‌ها کاهش یابد.

مایک بل (Mike Bell)، رئیس شرکت میزو روباتیکز، می‌گوید: «فیلیپی2 نیز مثل تمام فناوری‌های دیگر تحولی چشمگیر نسبت به مدل‌های پیشین خود داشته و ما از اطلاعاتی که وایت‌کسل در اختیارمان گذاشت بسیار سپاسگزاریم. به واسطه این اطلاعات توانستیم روبات را در فضای واقعی یک رستوران آزمایش کنیم. فیلیپی2 فضای کمتری اشغال می‌کند و قابلیت پر و خالی کردن سبدها در این مدل ارتقا یافته است. هدف ما از آغاز ساخت فیلیپی این بود که این روبات بتواند هماهنگ با فضا و بدون هیچ اختلالی در هر رستورانی کار کند.»

فیلیپی2 بیش از 120 قطعه دارد و در حال حاضر تنها روباتی است که برای کار در بخش سرخ‌کردنی‌ها ساخته شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها